F
Tidigare ägare har lagt golv ovanpå klinkers och avslutat det vid dörren med en trälist.

Golv med trälist vid dörr, ovanpå klinker. Skruvhål synliga i trälisten. Fundering kring att använda nivålist eller skarvlist i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker inte det är så snyggt gjort och funderar på hur man kunde fixat det. Själva springan är ganska stor och nu vill man ju helst dölja skruvhålen från gamla listen också.

Trägolv avslutas vid dörr med trälist, visar stor springa och skruvhål på tröskel. Diskuterar möjliga lösningar för att förbättra utseendet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror ni att det hade funkat med en nivålist? Svår att fästa bara.
https://www.byggmax.se/nivålist-15x42

Annars kanske man kan fylla upp hålet med typ masonit, ev limmat, och sedan sätta en skarvlist i metall?

BirgitS
Byta ut nuvarande tröskel till en bredare?

F
BirgitS BirgitS skrev:
Byta ut nuvarande tröskel till en bredare?
Ser inga synliga skruvar dessvärre?

BirgitS
Är skruvarna under vad som ser ut som en metallist eller är tröskeln bara nedtryckt utan att vara fastskruvad?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
J
Det är en ytterdörrs tröskel som inte är lämplig att byta ut då det har med vädertättheten att göra!

• Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Täcker en kvartsstav hela springan?

Jag tycker att främsta problemet med den tidigare listen är att den är i en tredje sorts trä. Skulle det gå att hitta en trälist som matchar golvets färg? Eller en eklist som betsas till samma färg som befintlig tröskel?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Täcker en kvartsstav hela springan?

Jag tycker att främsta problemet med den tidigare listen är att den är i en tredje sorts trä. Skulle det gå att hitta en trälist som matchar golvets färg? Eller en eklist som betsas till samma färg som befintlig tröskel?
Nope, kanske om det finns 20mm men det har jag ej sett. Och nu behövs ännu större för att dölja skruvhålen.

Precis, hade man hittat någon mörklackad träbit hade det varit snyggare kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.