Hej

Slet bort den oerhört bulkiga och fula ringklockan sittandes i hallen.
Jag söker en trådlös ringklocka men som inte ser ut att komma från Star Trek, dvs en klassisk snygg ringklockeknapp utan LED/kamera och annat.

Har googlat men verkar vara den enda i världen. Alternativt någon idé på hur man kan köpa en trådbunden ringklockeknapp som går att konvertera till en trådlös dito?

Mvh
C

En dörrspärr (engelska: door viewer) också känd som titthål eller spion, som är monterad på en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
C C-man skrev:
Hej

Slet bort den oerhört bulkiga och fula ringklockan sittandes i hallen.
Jag söker en trådlös ringklocka men som inte ser ut att komma från Star Trek, dvs en klassisk snygg ringklockeknapp utan LED/kamera och annat.

Har googlat men verkar vara den enda i världen. Alternativt någon idé på hur man kan köpa en trådbunden ringklockeknapp som går att konvertera till en trådlös dito?

Mvh
C

[bild]
Såg att Honeywell har ett konvertingsadapter, men då får jag ha adaptern på väggen i hallen istället...

Jag hade aldrig aldrig aldrig bytt en trådad fungerande ringklocka mot en trådlös. Fundera istället på vad du kan byta ditt fula gamla skal mot som kan täcka lådan, alt flytta den.

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Håller med föregående talare, det blir en kompromiss med en trådlös ringklocka.

En lösning kan vara en Nexa-sändare WBT-912, den kopplar du till önskad tryckknapp. Sändare får monteras inne och där tidigare klocka satt.
Använd lämplig trådlös ringklocka från Nexa, para den med sändaren.

Du kan alltid koppla kablarna från ringklockan till en Aqara läckagesensor eller löda dem in i en IKEA Trådfri On/Off-dimmer. Då blir den gamla klassiska ringklockeknappen en Zigbeeenhet som du sen kan koppla ihop med något annat.

Är väl inget som säger att TS har slitit bort en trådbunden ringklocka?

David Wallin David Wallin skrev:
Du kan alltid koppla kablarna från ringklockan till en Aqara läckagesensor eller löda dem in i en IKEA Trådfri On/Off-dimmer. Då blir den gamla klassiska ringklockeknappen en Zigbeeenhet som du sen kan koppla ihop med något annat.
Bra tips! Ska jag kika på!

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jakopp Jakopp skrev:
Är väl inget som säger att TS har slitit bort en trådbunden ringklocka?
För att förtydliga, själva transformatorn och ringklockan är bortplockad men själva dragning av kablarna får givetvis sitta kvar om jag skulle ångra mig.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
B
Byt absolut inte trådad till trådlös ringklocka. Koppla in videoringklocka på dragen el.

Jag har Arlo, estetiskt tilltalande, bra geolocation men svår när det gäller larm.

Nexa LML-710 Trådlös Dörrklocka funkar bra hos mig, jag har två mottagare på olika platser så jag hör att det ringer på överallt.
Sändaren sitter utomhus utanpå min ytterport.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.