Hej
Slet bort den oerhört bulkiga och fula ringklockan sittandes i hallen.
Jag söker en trådlös ringklocka men som inte ser ut att komma från Star Trek, dvs en klassisk snygg ringklockeknapp utan LED/kamera och annat.
Har googlat men verkar vara den enda i världen. Alternativt någon idé på hur man kan köpa en trådbunden ringklockeknapp som går att konvertera till en trådlös dito?
Mvh
C
Jag söker en trådlös ringklocka men som inte ser ut att komma från Star Trek, dvs en klassisk snygg ringklockeknapp utan LED/kamera och annat.
Har googlat men verkar vara den enda i världen. Alternativt någon idé på hur man kan köpa en trådbunden ringklockeknapp som går att konvertera till en trådlös dito?
Mvh
C
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg att Honeywell har ett konvertingsadapter, men då får jag ha adaptern på väggen i hallen istället...C C-man skrev:Hej
Mvh
C
[bild]
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag hade aldrig aldrig aldrig bytt en trådad fungerande ringklocka mot en trådlös. Fundera istället på vad du kan byta ditt fula gamla skal mot som kan täcka lådan, alt flytta den.
Håller med föregående talare, det blir en kompromiss med en trådlös ringklocka.
En lösning kan vara en Nexa-sändare WBT-912, den kopplar du till önskad tryckknapp. Sändare får monteras inne och där tidigare klocka satt.
Använd lämplig trådlös ringklocka från Nexa, para den med sändaren.
En lösning kan vara en Nexa-sändare WBT-912, den kopplar du till önskad tryckknapp. Sändare får monteras inne och där tidigare klocka satt.
Använd lämplig trådlös ringklocka från Nexa, para den med sändaren.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Du kan alltid koppla kablarna från ringklockan till en Aqara läckagesensor eller löda dem in i en IKEA Trådfri On/Off-dimmer. Då blir den gamla klassiska ringklockeknappen en Zigbeeenhet som du sen kan koppla ihop med något annat.
Klicka här för att svara