Dörren är ny. Huset inte. Dvs det mesta är lite snett. Jag är nu framme vid listning. Jag hade en lösning kring ytterdörren, men si det gick inte maken med på för det var ju inte RÄTT lösning. Tilläggas kan göras om att han avskyr renovering, att saker sällan går enligt planer och allt finlir får honom att svära. Han tycker mycket men har sällan nåt konstruktivt att komma med.
Tur för honom har han en fru som älskar allt pyssel men nu sätter han Stooooora käppar i mitt hjul eftersom jag gör "fel".
Har fått från 2 yrkessnickare att det var en klurig lösning som inte alls var så dum. Ovant att se, men inget som de klassiska snickarna ens hade tänkt som en lösning. Men de tyckte att jag kunde köra den varianten.
Vad säger ni? En vit dörr med lister nära entrén, en träbit under, omgiven av maskeringstejp vid golvet som visar en improviserad lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad ytterdörr med synlig listning mot ett snett golv, förhandsgranskning av en kreativ lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kör på.

raveper raveper skrev:
Kör på.
Huvudsaken är väl att slutresultatet blir bra. Och eftersom allt redan är snett måste jag ha en flexibel lösning som ger sammanhållning och stil i slutet.
Är du möjligtvis snickare? Ju fler jag får med mig, ju lättare blir det att mosa till han den där maken ❤️

P
Varför den lösningen istället för konventionella metoden med salning och foder? inget är ju fel men för mig ser det konstigt ut med en taklist runt dörren:)

• Gilla
basseman
  • Laddar…
Ser bra ut, men det blir nog snyggare med en ca 10 cm hög kvadratisk "kloss" obetydligt bredare än hålkälslisten, placerad längst ner mot golvet att "ställa" hålkälslisten på. Ser lite mera arbetat ut och tror det blir snyggare än rundeln mot det mörka golvet.
Är inte snickare men renoverar gammalt trångt och snett hus, det blir många udda lösningar.

Handyman 1 skrev:
Varför den lösningen istället för konventionella metoden med salning och foder? inget är ju fel men för mig ser det konstigt ut med en taklist runt dörren:)
Halleluja! Googlat mig blå och så var det så enkelt som salningslist det hette.
Hushållsfriden är återställd!
Tack för hjälpen
Handyman 1 skrev:

Nej ingen snickare. Tyckte bara det såg riktigt bra ut och då kör man på.

• Gilla
ihägg
  • Laddar…
Instämmer. Ser okej ut så kör på om ni gillar det.

Dumpa surmulen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.