S
den innersta kallas impeller och har högt varvtal , undrar om den yttre inmatn. fläkten
har samma höga varvtal ?
 
hsd
Ingen "testad" med banddrift, som är helt överlägsen i packad snö
 
S stenna skrev:
den innersta kallas impeller och har högt varvtal , undrar om den yttre inmatn. fläkten
har samma höga varvtal ?
Är det olika varvtal kan jag köpa benämningen. Är det det?
 
Och varför så långsamma på backen ?
 
hsd hsd skrev:
Ingen "testad" med banddrift, som är helt överlägsen i packad snö
och på tak
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
och på tak
Och på grusade gångar.
 
F
D Daniel 109 skrev:
Är det olika varvtal kan jag köpa benämningen. Är det det?
Jag kan inte tänka mig att den har samma varvtal. Blir ju livsfarlig, ungefär som å köra gräsklipparen på högkant.
 
D Daniel 109 skrev:
Är det olika varvtal kan jag köpa benämningen. Är det det?
Vad har varvtalet med saken att göra? Skruven roterar i samma hastighet som fläkten.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S
Det står fel i testet. Toro'n är en enstegsslunga!

Här är en hyfsad test av slungan

 
Redigerat:
  • Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
F Freddedan skrev:
Jag kan inte tänka mig att den har samma varvtal. Blir ju livsfarlig, ungefär som å köra gräsklipparen på högkant.
Enligt de filmer jag sett snurrar mittenskruven lika fort som ytterskruvarna.
 
Där mellan sitter det ju en vinkelväxel, så där kan varvtalet definitivt vara olika. Men sekundärskruv och fläkt verkar ju sitta på samma axel.
 
S
Cub Cadets yttre skruv ("steg två") snurrar lika fort som fläkten, men skiljer sig från fläkten i det att steg två matar snön in i fläkten, medan steg tre skickar iväg snön. Om det har någon större praktisk skillnad mot en vanlig tvåstegs kan man ju undra.
 
En vanlig enstegs har ju skruv på sidorna och raka skyfflar i mitten, man kallar det inte tvåstegs för det. Det är någon på marknadsavdelningen som har hittat på ett namn som ska sälja bra. Och folk går tydligen på det.
 
När man visar inklusive batteripriset på elslungorna framstår de sällan som prisvärda.... Och det är ju inte så många som köper en elslunga utan batteri (om det är en batterimodell). Så uppdatera gärna priset
Den "testade" kostar nästan 8000 komplett.

Det finns för övrigt väldigt roliga elslungor som är kabeldrivna som klarar mycket mer än vad man tror. För runt 1200 kr.
 
Äh, en begagnad traktor med lastare och/eller slunga så är problemet löst. Särskilt om den har vändbar hytt och slungan kan vändas likaså. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.