... igen! Nog för att man tjänat pengar på att ploga snö i år, men det sista snöovädret känns lite meningslöst då det försvinner imorgon och på söndag. Dags för lite vanliga grävjobb nu och slippa kylan!

Frågan är om man kanske ska satsa på entreprenadjobb på Maldiverna? Fler som vill bli delägare? ;)

// Joakim

Ola78
Håller helt med dig, snön som kom känns väldigt onödig, vill ha vår så man kan börja ute på huset också. Min bror har också företag i snösvängen och precis som du börjar han bli trött på skiten. Pratade med honom och som han sa, visst har han tjänat en del pengar men det sliter också. Angående Maldiverna, är nöjd med mitt jobb men kan följa med och dricka paraplydrink, kall öl och ligga vid stranden. När jag tänker på det, du kan få anställa mig som allmän livsnjutare:P

JA det är fruktansvärt. Man hade ju trott i dessa kapitalistiska tider att vi lyckats rationalisera snöfallet till vinstdrivande tillfällen. Vi måste hitta en syndabock, och det fort, som kan betala oss ersättning.

Ska bli intressant att se vad politikerna får för chock nu när vintern snart? är slut och de ska räkna fram snöröjningskostnaderna...

// Jocke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.