Funderar på att måla en snobbrand i tv-rummet. Taket ska bli vitt och väggarna MIO Seagullwing. Är det fult med snobbrand eller vad tycker ni? Är det enklare att göra randen än att pilla med att få det rakt mellan tak och vägg?

• Gilla
S.Ramzi
  • Laddar…
Ursäkta en kanske dum fråga..... Men vad menas med snobbrand?

Vi har "snobbat" till det i hela huset så vi tycker att det är snyggt :D

Finns speciell "snobbroller" att köpa för detta, har för mig att den kostade 400:- så det kanske inte är något alternativ för 1 rum dock....

Nu när jag vet vad som menas så måste jag säga att det helt klart passar bäst i mindre rum. Är TV-rummet litet? Annars så är det vackert med en lite bredare taklist.

Finns speciell "snobbroller" att köpa för detta, har för mig att den kostade 400:- så det kanske inte är något alternativ för 1 rum dock....
Vad är det för speciellt med den rollern?

Nu när jag vet vad som menas så måste jag säga att det helt klart passar bäst i mindre rum. Är TV-rummet litet? Annars så är det vackert med en lite bredare taklist.
Tv-rummet är litet....ca 12 m2. Taklister är inget alternativ dock eftersom det är snedtak...

vi har oxo snobbat.

takfärgen går ned ca 35cm från taket och sedan möter en list upp.

Snigel u got mejl.

p_palm skrev:
vi har oxo snobbat.

takfärgen går ned ca 35cm från taket och sedan möter en list upp.
35 cm? Jääääklar vad ursnobbigt!  ;D

Snigel u got mejl.
Näe....? Jodå....nu kom det....i skräpmailmappen! :)

Vi har nog så gott som bestämt oss för att snobba.....frågan är bara om det funkar när vi har snedtak? Kommer det att se konstigt ut?

Vi har 80% snedtak på övre plan (fullsnobbat) och det ser inte konstigt ut (tycker vi)!

Snigel skrev:
Vad är det för speciellt med den rollern?
Består av två små rollrar som sitter på en gemensam släde med kantrullar. Antar att beskrivningen inte säger ett smack... men du behöver inte maskera mot taket utan målar väggfärgen direkt med valfri bredd på snobbranden ;)

Hur fixar man snobbranden enklast? Menar då om man inte har "specialrollern" (men det kanske är värt det?)

Hajar ju att man måste mäta/tejpa sig tokig, men hur får man det rakt på ett bra sätt?

Tack Tigern - antar att det blir till att sätta ut ett jäkla gäng markeringar ändå.
Det blir nog rätt stor skillnad skulle jag tro - spärrmålar gör man hur??? Anar att det innebär att jag målar nedre tejpkanten med takfärgen innan jag drar igång med väggen? (om man nu målat taket först, men det gör man väl...)

Då är jag med på noterna - tack så mycket!

Fast gör man randen lika bred som tejpen så slipper man ju mäta...
Har blivit jättebra för oss!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.