12 520 läst ·
15 svar
13k läst
15 svar
Snobbrand?
Sida 1 av 2
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Ursäkta en kanske dum fråga..... Men vad menas med snobbrand?
Vi har "snobbat" till det i hela huset så vi tycker att det är snyggt 
Finns speciell "snobbroller" att köpa för detta, har för mig att den kostade 400:- så det kanske inte är något alternativ för 1 rum dock....
Finns speciell "snobbroller" att köpa för detta, har för mig att den kostade 400:- så det kanske inte är något alternativ för 1 rum dock....
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Nu när jag vet vad som menas så måste jag säga att det helt klart passar bäst i mindre rum. Är TV-rummet litet? Annars så är det vackert med en lite bredare taklist.
Vad är det för speciellt med den rollern?
Tv-rummet är litet....ca 12 m2. Taklister är inget alternativ dock eftersom det är snedtak...
Hur fixar man snobbranden enklast? Menar då om man inte har "specialrollern" (men det kanske är värt det?)
Hajar ju att man måste mäta/tejpa sig tokig, men hur får man det rakt på ett bra sätt?
Hajar ju att man måste mäta/tejpa sig tokig, men hur får man det rakt på ett bra sätt?
Tack Tigern - antar att det blir till att sätta ut ett jäkla gäng markeringar ändå.
Det blir nog rätt stor skillnad skulle jag tro - spärrmålar gör man hur??? Anar att det innebär att jag målar nedre tejpkanten med takfärgen innan jag drar igång med väggen? (om man nu målat taket först, men det gör man väl...)
Det blir nog rätt stor skillnad skulle jag tro - spärrmålar gör man hur??? Anar att det innebär att jag målar nedre tejpkanten med takfärgen innan jag drar igång med väggen? (om man nu målat taket först, men det gör man väl...)
Då är jag med på noterna - tack så mycket!