Vi håller på att bygga ut huset och har en duktig snickare på plats. Han har ett timpris på 450 kr/tim. Nu har han med sig en lärling som går sitt första år. När vi får första räkningen har lärlingen ett timpris på 390 kr/tim (dessa priser är inkl. moms)
Prisskillanden är alltså bara 60 kr mellan lärlingen och den erfarne snickaren.

Är det vanligt att man tar ut ett sånt högt pris för en lärling?
Eller är det så här det fungerar med lärlingar och timpriser?

Är det någon som har erfarenhet och har anlitat snickare med lärlingar?
 
Det är så de fungerar, bara för man är lärling så betyder det inte att det tar mycke längre tid, det beror ju på hur duktig han är, samt vilka uppgifter han gör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.