51 080 läst ·
107 svar
51k läst
107 svar
Snickaren har skruvat i ny diskbänk
D danjac skrev:
Skillnad att forma en skärm/tank el dyl mot en 20cm kvadratisk fördjupning i form av diskho. Jag vet oxå hur Engelskt hjul fungerar och du kan inte rulla en diskho i det. Möjligen att man kan rulla ut lite bulor men inte den 90° vinkeln sidorna utgör mot botten. Och det är Rostfritt vi talar om
Nej jag förstod vad du menade. Men som många tidigare skrivit så är det inte helt lätt att fixa det. Kräver ett proffs för att fixa så det det inte syns.D Daniel 109 skrev:Du missuppfattade tydligen helt vad jag skrev.
Skulle du bytt motor om du repat blocket?
TS ska naturligtvis ha en fullt funktionell diskbänk, liksom din kund skulle ha en full funktionell bil. Men om det blir en mindre skada på bilen är det kanske rimmligare att du ersätter skadan än att byta ut bilen.
Vad jag menar är att skadans konsekvenser måste vara större än varans värde innan det är rimligt att kräva byte.
Kostar det orimligt mycket, skadan syns eller inte går att får det 100% så är det bara att byta ut den. Och kostnaden bör den som åstadkomma den står för.
Och repa ett block är en dålig jämförelse. Enkelt att blästra blocket och lacka om det så repan försvinner. Metall kräver lite mer jobb
Förstår det som TS har en bra kommunikation med snickaren. Har du inte läst tråden ?Silver78 skrev:
B Brevduva skrev:
Nu är det möjligt att jag ser fel då jag tittar på bilderna genom telefonen. Men för mig ser det ut som det är kanten. Är det i hon så är det värre
D danjac skrev:
Det är 2 skador, ena verkar vara upptill och relativt lättåtkomlig, men den andra ser ut att vara nere i hon, nästan precis i hörnet där det svänger som mest.
Jag tror du luras av bilden. Kolla blänket till höger i bild, det är helt rakt så skadan sitter ungefär på samma sätt som på första bilden. Det är själva skadan som gör att det ser ut som att det är hon, men ytan är helt slät (bortsett från skadan givetvis).L Lucif3r skrev:
Observant! Tror vi alla sett samma synvilla, men när du påpekar det är det ganska uppenbart! Roligt att man kan se så felP Paxman skrev:
Synvillor är kul. För mig har det hela tiden varit så som jag beskrev...men jag kan också se tydligt hur andra kan ha sett ho-varianten. Jag sitter vid en rätt bra datorskärm, och det kan ju skilja rejält mot om man t ex sitter med telefonen.
Många här inne (inklusive undertecknad) blev nu väldigt glada över att vår inkompetens kan lösas med lite dyra inköp av teknik! Lägger omedelbart beställning på ny Mac Pro inkl skärmP Paxman skrev:
Frågan är ju vad ”orimligt mycket” är. Vad jag försökte säga är att man inte har rätt till utbyte för att få ett perfekt resultat i alla fall. Om det gäller i det här fallet vet jag inte. Men vissa tycks vara av åsikten att det aldrig får finnas fel.D danjac skrev:Nej jag förstod vad du menade. Men som många tidigare skrivit så är det inte helt lätt att fixa det. Kräver ett proffs för att fixa så det det inte syns.
Kostar det orimligt mycket, skadan syns eller inte går att får det 100% så är det bara att byta ut den. Och kostnaden bör den som åstadkomma den står för.
Och repa ett block är en dålig jämförelse. Enkelt att blästra blocket och lacka om det så repan försvinner. Metall kräver lite mer jobb![]()
Så tänker jag. Vi bor i nybyggt och visst är inte allt perfekt. Lite språng i parketten på sina ställen osv. Vissa saker inom toleranserna, andra inte. Man ska få vad man betalar för, men man mår också bra av att acceptera att allt inte blir perfekt alltid utan "lite snett är också rakt", typD Daniel 109 skrev:
Nu har ju ts fått erbjudandet av snickaren att det skulle kompenseras ekonomiskt eller bytas... Modig snickare må jag säga. På firman så hade det aldrig vart någon diskussion, vi hade bytt plåten direkt, så fort som möjligt.
Vi var rädda för att kundens granne skulle komma in och kolla nyfiket. Den grannen är våran nästa kund. Om köket inte ser bra ut så säljer vi inte nästa kök.
Det hände rätt ofta att vi gjorde ett kök i ett kvarter och sedan nästa och sedan nästa.. tills kanske en tredjedel av husen i kvarteret hade bytt kök.
En nöjd kund säljer bättre än den bästa säljaren.
Vi var rädda för att kundens granne skulle komma in och kolla nyfiket. Den grannen är våran nästa kund. Om köket inte ser bra ut så säljer vi inte nästa kök.
Det hände rätt ofta att vi gjorde ett kök i ett kvarter och sedan nästa och sedan nästa.. tills kanske en tredjedel av husen i kvarteret hade bytt kök.
En nöjd kund säljer bättre än den bästa säljaren.