Jag har nyligen investerat i en 2rok på 66kvm i en närförort i Stockholm och tanken är att göra denna till en 3rok.
Vad jag vill ha gjort är att riva väggen mellan kök och vardagsrum för att få en öppen planlösning samt riva väggen mellan sovrum och hall och väggen mellan sovrum och vardagsrum för att sedan ta en del yta från hall och vardagsrum och få upp nya väggar.
Sovrum 1 skall vara rummet längst in med original fönster, innerdörr ut mot vardagsrummet.
Sovrum 2 skall vara aningen mindre och med ett liggande fönster (ut mot vardagsrummet för maximalt ljusinsläpp), innerdörr ut mot hallen. Se bifogad befintlig planlösning och på planlösning för 3rok.
Innerväggarna måste vara bra isolerade/tjocka. Inga bärande väggar här, den mellan kök och klädkammare. Jag skulle vilja sätta igång så fort som möjligt. Hojta om just du skulle kunna hjälpa mig!
Ha en fin dag!
// Sophia.

Planlösning av en 2rok lägenhet med kök, vardagsrum, sovrum, badrum, och balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planritning över en lägenhet som ska omvandlas från 2rok till 3rok, med föreslagna väggar och fönsterplacerering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det bästa tipset (om du inte får napp här), är att du hör efter med vänner, kolleger, släktingar osv. Så du får riktiga äkta referenser. Titta om det pågår arbeten i närområdet, ta kontakt med den som bor där och hör efter om de gillar firman.

Ett problem här är tidsaspekten, du behöver få det gjort snart. De riktigt bra hantverkarna har en lång kö av kunder. I många fall behöver man lägga in sig i kön mer än ett år i förväg. Man får också räkna med att de väljer sina kunder lika noga som du väljer hantverkare. Du behöver referenser för att de skall vara intresserade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.