Hejsan! Nån här på forumet som har nått bra sätt att få vinna o snea skåpdörrar att bli någolunda raka igen??? Det är en gammal byrå som jag hade för länge på flaket innan jag fick in den i arbetslokalen har testat med värme o ånga hjälper en viss bit men de kanske finns andra sätt oxå...mvh hasse
 
Om det är lite tjocklek på dörrarna kan man såga ett antal slitsar på den konkava sidan och sedan såga till och pressa in lite för tjocka bitar i dem. Funkar förstås bara om det är målat, eller om den konkava sidan är baksida. Funkar givetvis bara till en viss gräns. Spänn tillbaka dörren mot något slätt när du gör detta jobb. Resultatet blir ofta bättre, men sällan helt perfekt. Svårt att avväga hur stor insats man ska göra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.