Mja, den primära pekar i detta fall på USG:n (routern), dvs inte operatörens DNS, och om USG:n slutar fungera lär du inte komma åt google heller.
Lämna den på "Auto" är mitt förslag.
Japp, den primära pekar på USGn och när en klient gör ett namnuppslag och frågar USGn så kommer USGn skicka frågan vidare till den DNS-adress den fått via DHCP, dvs operatörens DNS. Eller hur?
Japp, den primära pekar på USGn och när en klient gör ett namnuppslag och frågar USGn så kommer USGn skicka frågan vidare till den DNS-adress den fått via DHCP, dvs operatörens DNS. Eller hur?
Absolut, men om operatörens primära DNS-server slutar fungera vill du fortfarande att klienterna skall skicka DNS-frågorna till USG:n som då dirigerar frågorna till den sekundära DNS-servern som är konfigurerad på WAN-sidan (via DHCP eller manuellt).
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.