Hej, tänkte bygga en smyg av MDF till takfönstret som sitter i det ännu ej färdiga badrummet på vår ovanvåning som vi håller på att göra till boyta.
Min fråga är; borde jag ha 15 mm konstruktionsplywood i smygen också, som i övriga badrummet? Smygen kommer inte att kaklas utan kommer bara målas med våtrumsfärg/kläs med matta.
Tacksam för svar!
/Jonas
Min fråga är; borde jag ha 15 mm konstruktionsplywood i smygen också, som i övriga badrummet? Smygen kommer inte att kaklas utan kommer bara målas med våtrumsfärg/kläs med matta.
Tacksam för svar!
/Jonas
Nej finns inga sånna krav, inte ens bakom gips. Det är för att hänga upp badrumsskåp, spegel osv man sätter det. Och kanske till viss del att styva upp för att minimera att kakelfogar spricker vid större rörelser (även om det torde va minimalt).yonahz skrev:
Hur har du tänkt med tätskikt? Man ska egentligen tätskikta hela vägen ut mot karmen och då behöver man ju gips bakanför.
Efter tätskiktet kan man hitta på lite vad man vill, jag byggde in mitt lilla fönster med massiv furu som sen målades helt vitt, fukttåligt men ser ändå ut "som vanligt". Jag kombinerade spik med montagelim för inte riskera något.
Efter tätskiktet kan man hitta på lite vad man vill, jag byggde in mitt lilla fönster med massiv furu som sen målades helt vitt, fukttåligt men ser ändå ut "som vanligt". Jag kombinerade spik med montagelim för inte riskera något.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lim till fönstersmyg + fog?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur gör man fönstersmyg till lunettfönster?
Fönster & Dörrar -
Silikon till glasning av takfönster?
Fönster & Dörrar -
Måste jag ha våtrumsfärg till en fönstersmyg takfönster badrum?
Färg, Måla & Tapetsera -
Tjocklek på smyg till Velux takfönster
Fönster & Dörrar