3 589 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Smörja nållagret på såg svärd
Husägare
· Skepplanda
· 5 inlägg
Det håller skit från lagret om man fettsmörjer det frekvent, jag har slutat, kjedjeoljan smörjer tillräckligt.B Bjarne.nilsson skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kedjeoljan smörjer kedjan och svärdet, oljan har ingen chans att komma sig in till mitten av topptrissan pga centrifugalkraften.
Protte
Protte
Jodå, oljan på kedjan kladdar även lagret på noshjulet i svärdet.
Du kan alltså skippa fettet där.
Men eventuellt behöver du smörja nållagret till kopplingstrumman.
Men på vissa sågar måste du demontera för det.
//AA
Du kan alltså skippa fettet där.
Men eventuellt behöver du smörja nållagret till kopplingstrumman.
Men på vissa sågar måste du demontera för det.
//AA
Husägare
· Skepplanda
· 5 inlägg
Tackar för svaret, stämmer, jag har en husqvarna 55 (1996)som jag måste ta bort kopplingstrumman för att kunna smörja nållagret, det finns ingen smörjkanal i vevaxeln till lagret.S saiter skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara