1 329 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Smörj till gnisslande reglar?
Bygger en trädkoja mellan några träd, och för att låta träden röra sig lite med vinden har jag satt tryckta reglar som glider ovanpå varandra. Det är roligt att se att det fungerar så bra när det blåser.
Men, det gnisslar lite emellanåt om det blåser mycket, och jag vill inte störa grannar (som sagt Ok till kojan).
- Fråga: Är det någon som har tips på hur jag smörjer kontaktytan mellan tryckta reglarna så att de glider smidigare?
Kontaktytan är till större delen skyddad under trallgolv, men lösningen behöver ändå vara väderbeständig.
Tack!
M
Men, det gnisslar lite emellanåt om det blåser mycket, och jag vill inte störa grannar (som sagt Ok till kojan).
- Fråga: Är det någon som har tips på hur jag smörjer kontaktytan mellan tryckta reglarna så att de glider smidigare?
Kontaktytan är till större delen skyddad under trallgolv, men lösningen behöver ändå vara väderbeständig.
Tack!
M
Biltemas litiumfett i sprayburk är billigt och lätt applicerat.
Om du vill bli populär bland grannarna kanske du ska använda nått naturligt och giftfritt, plocka traktens mördarsniglar och smörj med dem
Om du vill bli populär bland grannarna kanske du ska använda nått naturligt och giftfritt, plocka traktens mördarsniglar och smörj med dem
Produkter som diskuteras: "mördarsniglar"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
189 kr inkl moms
245 kr
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden