Hej! Håller på att spika panel på ett stort hus, så det blir mkt spikande. Valde bort spikpistol av flera skäl. Nu har jag av tomkartonger att döma, hamrat i 5000 spik.

Det De senaste gångerna har jag fått extrema hugg av smärta ungefär mitt i handen. Idag var det så illa att jag inte kunde spika.

Nån med mer erfarenhet som känner igen detta och lite tips på hur man ska behandla det?

Mvh

Vad använder du för hammare? 😅

S Simonstahl skrev:
Vad använder du för hammare? 😅
Milwaukee stiletto titanhammare

E Ekliptikan skrev:
Milwaukee stiletto titanhammare
Alltså ett trähandtag om jag tänker rätt , det tar ju knappast upp några vibrationer.

• Gilla
Ekliptikan
  • Laddar…
Håller du hårt i skaftet?
Prova en annan hammare är mitt tips

• Gilla
Ekliptikan
  • Laddar…
E Ekliptikan skrev:
Hej! Håller på att spika panel på ett stort hus, så det blir mkt spikande. Valde bort spikpistol av flera skäl. Nu har jag av tomkartonger att döma, hamrat i 5000 spik.

Det De senaste gångerna har jag fått extrema hugg av smärta ungefär mitt i handen. Idag var det så illa att jag inte kunde spika.

Nån med mer erfarenhet som känner igen detta och lite tips på hur man ska behandla det?

Mvh
Måste du kissa just på panelen?

(Ursäkta, kunde inte låta bli...)

Helena S Helena S skrev:
Måste du kissa just på panelen?

(Ursäkta, kunde inte låta bli...)
Ingen fara :) men jag fattade inte skämtet….

PanelspiNkande

Helena S Helena S skrev:
PanelspiNkande
😂

• Haha
Helena S
  • Laddar…
Gör ett uppehåll på minst 3 dygn och byt hammare.

Inte värt att få bestående men av detta.

I övrigt konstiga råd i tråden

• Gilla
Fideliox och 3 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:

Konstiga råd? Tyckte jag var saklig och tror han förstår att hammaren han använder är boven.

BirgitS
E Ekliptikan skrev:

Mvh
Skulle kunna vara en muskelinflammation pga. överansträngning av musklerna. I så fall är det bra med vila och kanske inflammationsdämpande tabletter/gel.

• Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:

Tackar!

S Simonstahl skrev:
Konstiga råd? Tyckte jag var saklig och tror han förstår att hammaren han använder är boven.
Ja det kan säkert vara hammaren och att jag greppar för hårt? Surt eftersom jag trodde jag investerade i en skitbra hammare

E Ekliptikan skrev:
Ja det kan säkert vara hammaren och att jag greppar för hårt? Surt eftersom jag trodde jag investerade i en skitbra hammare
Säkert en kanon hammare för vissa jobb , men att byta panel på huset är inte ett av dom.

Du måste få till en välbalanserad hammare som också tar vibrationerna bättre. Annars får du smärta förr eller senare.

• Gilla
Ekliptikan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.