356 läst ·
5 svar
356 läst
5 svar
Smart lås till förrådsdörr
Hej! Finns det något smart lås man kan använda till ett isolerat utrymme (dock är dörren under tak så tämligen väderskyddad)? Typ som Assas dörrhandtag för innerdörr med kodlås inbyggt i själva handtaget. Det sägs att Yale och liknande inte trivs så bra om det inte är varmt på insidan där batteriet sitter. Förslag?
Jag kör Yale i mitt garage. Ej uppvärmt men isolerat. Byter batteri 2 ggr per år skulle jag gissaM Markus P skrev:Hej! Finns det något smart lås man kan använda till ett isolerat utrymme (dock är dörren under tak så tämligen väderskyddad)? Typ som Assas dörrhandtag för innerdörr med kodlås inbyggt i själva handtaget. Det sägs att Yale och liknande inte trivs så bra om det inte är varmt på insidan där batteriet sitter. Förslag?
Ok, har du något igång där som alstrar värme? Vad är lägsta temperaturen under året på insidan? Funderar på en enklare lösning där man inte behöver byta hela kistan, typ danalock v3 scandi. Borde väl ha ungeför samma begränsningar temperaturmässigt.K koolla skrev:
Jag har haft yale v2n i mitt oisolerade förråd i 6 år utan problem. Det är bara brädväggar och oisolerat brädgolv.
Inga problem alls trots fukt och kyla.
Bytat batteri ca 1-2 ggr per år. Kört med vanliga Biltema batterier.
Inga problem alls trots fukt och kyla.
Bytat batteri ca 1-2 ggr per år. Kört med vanliga Biltema batterier.
Inget värmealstrande alls. Skåne så blir väl heller inte så kallt förstås. Mest runt nollanM Markus P skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Smart lås till dörr i lantligt/äldre hus
Fönster & Dörrar -
Vilket smart lås till Sector Alarm?
Villalarm & Hemautomation -
Smart lås till balkongdörr
Förslag på (smarta) lås till en förenings materiel?
Athom Homey kopplat till smartlås och larm
Villalarm & Hemautomation