1 286 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
SmålandsVillan vs Vårgårdahus
Tänkte kolla vad ni tycker om Smålandsvillan respektive Vårgårdahus??
Har vart inne på att köpa SmålandsVillans "stora mariannelund", men har nu även hittat Vårgårdahus "ekängen 3 "som verkar intressant. Båda har ungefär samma planlösning.
Har vart i kontakt med Smålandsvillan och vet ungefär vad det kommer att kosta osv.
Men tänkte kolla med er som köpt av Vårgårdahus, om ni är nöjda och även lite vad husen kostar där. (står ju tyvärr inte på hemsidan)
Tack!
Har vart inne på att köpa SmålandsVillans "stora mariannelund", men har nu även hittat Vårgårdahus "ekängen 3 "som verkar intressant. Båda har ungefär samma planlösning.
Har vart i kontakt med Smålandsvillan och vet ungefär vad det kommer att kosta osv.
Men tänkte kolla med er som köpt av Vårgårdahus, om ni är nöjda och även lite vad husen kostar där. (står ju tyvärr inte på hemsidan)
Tack!
Hej! 
Vi står i startgroparna att bygga ett Vårgårdahus, Ekängen 3.
När vi skulle välja hus valde vi mellan Smålandsvillan och Vårgårdahus. Vi valde bort Smålandsvillan pga att deras standardhus var lägre standard på än Vårgårda.
Vänner till oss har har nyligen flyttat in i sin villa "stora mariannelund". Vi var och tittade på deras hus i helgen.
Fördelarna som jag såg med vårat Ekängen 3
1. Helkaklat badrum
2. Klinkers i grovkök och hall
3. Burspråket i köket
4. Större grovkök
5. Ett mer fyrkantigt hus inte så avlångt.
Ja det var de saker jag kom på just nu.
Ekängen 3 med inredd vind ca 1 400 000 (total), (byggsats 987 000).
Ekängen 3 med oinredd vind ca 1 200 000 (total), (byggsats 885 000).
Vi står i startgroparna att bygga ett Vårgårdahus, Ekängen 3.
När vi skulle välja hus valde vi mellan Smålandsvillan och Vårgårdahus. Vi valde bort Smålandsvillan pga att deras standardhus var lägre standard på än Vårgårda.
Vänner till oss har har nyligen flyttat in i sin villa "stora mariannelund". Vi var och tittade på deras hus i helgen.
Fördelarna som jag såg med vårat Ekängen 3
1. Helkaklat badrum
2. Klinkers i grovkök och hall
3. Burspråket i köket
4. Större grovkök
5. Ett mer fyrkantigt hus inte så avlångt.
Ja det var de saker jag kom på just nu.
Ekängen 3 med inredd vind ca 1 400 000 (total), (byggsats 987 000).
Ekängen 3 med oinredd vind ca 1 200 000 (total), (byggsats 885 000).
Vi var och tittade på samma hus för ett tag sedan. Måste säga att jag blev positivt överraskad av Smålandsvillan, det var betydligt bättre än jag hade väntat mig! Ett trevligt hus! Men det är inte särskilt billigt!
Vi var senare samma dag och tittade på Ekängen 3 (visningshuset i just Ekängen) och tyckte ännu bättre om det! Dels är det större (ca 20 kvm) och har bättre utgångsstandard (med bla golvvärme)
När vi fick hem kalkylerna på Smålandsvillan blev vi mindre imponerade! Med lite tillval skulle det gå på ca 1,2 med helt oinredd övervåning! Om man jämför byggsatspriserna så är de nästan identiska, men känslan var bättre i Vårgårdahuset.
Vi har nog för övrigt bestämt oss för Ekängen 4
Vi var senare samma dag och tittade på Ekängen 3 (visningshuset i just Ekängen) och tyckte ännu bättre om det! Dels är det större (ca 20 kvm) och har bättre utgångsstandard (med bla golvvärme)
När vi fick hem kalkylerna på Smålandsvillan blev vi mindre imponerade! Med lite tillval skulle det gå på ca 1,2 med helt oinredd övervåning! Om man jämför byggsatspriserna så är de nästan identiska, men känslan var bättre i Vårgårdahuset.
Vi har nog för övrigt bestämt oss för Ekängen 4
Klicka här för att svara