Jag och min sambo ska bygga hus tänkte vi. Dom vi tittar på är SMV och ÄH. De enda erfarenheter jag har av prefabhus är att min sambos syster har byggt ett ÄH Mimer på 160 kvadrat för ca 1,5milj när det stod klart. Då gjorde dom markarbetet själva och sparade ca 180000:- Idag har vi varit och tittat på SMV Kalmar och det såg mycket bra ut tyckte jag. Jag tycker personligen att planlösningen är bättre i SMVs hus överlag jämfört med ÄH. Nu är ju bara frågan vilket man ska välja. Man hör både gott och ont om bägge men vet ni därute några STORA + och - mellan dessa tillverkare som ni kan berätta för oss. Tacksam för alla svar.

Sök på forumet! Det finns MÄNGDER med trådar om just dessa hustillverkare.

Annars kan jag sammanfatta tråden redan nu med att ni "ska titta på" "LB-hus ugglan" med "platta på mark" istället... (alla trådar i ämnet slutar nämligen så). ;)

Jag tycker att alla trådar bara drar iväg för att i slutet handla om nått helt annat.

Det kommer den här också göra. Sök informationen på egen hand och bilda dig en uppfattning så istället.

För att bespara dig lite frustration...

magnuse74 skrev:
Det kommer den här också göra. Sök informationen på egen hand och bilda dig en uppfattning så istället.

För att bespara dig lite frustration...
Det var en tråkig inställning tycker jag. Forumet är väl till för att diskuteras i?

Jag har två nära vänner som byggt ett ÄH Höner och SMV Kalmar respektive. SMV blev några hundratusingar dyrare, och då har de inte byggt något garage ännu. Men jag tycker, precis som du helldisk, att SMV har finare planlösningar överlag. Och så rekommenderar de väl att man kör en krypgrund med undertryck i som många hoppas mycket på.

Vet att några har haft otur med ÄH: http://varningforalvsbyhus.blogspot.com/
Finns några ganska aktiva trådar i forumet också om ÄH.

Vad tror ni själva? Har ni hittat några feta plus/minus på någon av tillverkarna?

Ja du må tycka att det är en tråkig inställning men när "samma" tråd dyker upp om och om igen lessnar folk på att ge samma råd om och om igen...

Läs igenom trådarna som avhandlar ämnet och ställ frågor som inte känns besvarade i de befintliga trådarna istället så kanske det kommer någonvart. Det här blir ännu bara en "jämförelsetråd" i mängden...

Redigerat:
Vi valde Smålandsvillan före Älvsbyhus och ångrar det inte för en sekund. Allt är bättre.

orstigsnybro skrev:
Vi valde Smålandsvillan före Älvsbyhus och ångrar det inte för en sekund. Allt är bättre.
Ja du vill ju gärna tro det... och det må du få göra om du vill... :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.