Hej,

ska bygga ett uterum där jag idag har en altan. Uterummet blir relativ liten och så som det är nu kommer altandörren att öppnas in mot uterummet. Därför vill jag ändra dörrens öppning så att den öppnas in mot huset istället. Men då är jag rädd för att dörren kommer vara för mycket i vägen när den väl är öppen. Därför letar jag efter en lösning. Har en altandörr med standard mått. Jag undrar om man istället kan installera en small dubbel altandörr så att när dörren öppnas in mot huset kommer den ändå inte ta för mycket plats. Kanske finns det ett system där dörren skjuts åt sidan liksom flygplansdörrar? Någon som kan komma på hur jag kan lösa detta?

Mvh
Sadik

E
De smalaste pardörrarna verkar vara för modulmått 120cm. Har du smalare öppning än så kanske det går att specialbeställa.

Hej Emil och tack för svar.

Ja jag tror också det måste vara specialbeställning. Men frågade en leverantör som att det skulle vara omöjligt att få en praktisk lösning. Får leta vidare...

Kanske en fasadskjutdörr.

V Vante skrev:
Kanske en fasadskjutdörr.
Jo men problemet är att jag inte vill riva ner väggen för att kunna få plats med en skjutdörrparti. Som jag skrev så är det idag en standard altandörr som är väl ca 90x 200..

V Vante skrev:
VELFAC 200 Energy 1-luft Skjutdörr - Upp till 1,2 meter öppning
Kolla med Velfac om det går att använda dörr och skenor utan sidoglas.
Grymt, tack Vante, ska höra med dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.