Hejsan.
Vad säger panelen om täckskivan ska liva med stommen så silverkanten på dörren syns. Eller ska den liva med ytterkant dörren?

Framifrån tror jag det kommer se konstigt ut med täcksidan som slutar i kant med stommen och dörr/aluminium ramen ”sticker” ut.

Ska även sitta en täcksida under med ledlist från Ikea där jag kommer klyva skivan och ledskena mellan dom bitarna. Tips på vilken av dom som lyser bäst?
Närbild av en köksinredning med en vit täckskiva och en dörrkant med silverfärg ram markerad med blått tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit köksinredning med silverkant på en dörr och blå maskeringstejp.
Skapa konto

Vit köksskåp med genomskinlig dörr och silverkant som speglar interiören.
Skapa konto

Grå köksskåp med frostat glas och silverkant monterat över vit bänkskiva.
Skapa konto

hm bilderna laddas upp liggande. Blir två likadana överskåp i köket över bänkskivan..
Edit Helhetsbild uppladdad…

Redigerat:
nikasp
Sjukt svårt att förstå vad man tittar på utan en stor bild också.

Jag tittade på hur täckskivorna sitter på våra skåp. De sitter nästan mittemellan ... Sticker utanför själva skåpstommen men går inte riktigt i linje med luckan. Har aldrig reflekterat över det, så gissar att det funkar :-)
Kanske är det en fördel att de inte riktigt livar med luckan (eller stommen) – då blir det mindre uppenbart om någon dörr lucka skulle hänga en aning snett någonstans.

M Modig skrev:
Jag tittade på hur täckskivorna sitter på våra skåp. De sitter nästan mittemellan ... Sticker utanför själva skåpstommen men går inte riktigt i linje med luckan. Har aldrig reflekterat över det, så gissar att det funkar :)
Kanske är det en fördel att de inte riktigt livar med luckan (eller stommen) – då blir det mindre uppenbart om någon dörr lucka skulle hänga en aning snett någonstans.
jag tar med mig den input(y).
Har ni även ram i silver eller avvikande färg på luckorna. Är det vita luckor så tror jag allt smälter ihop hur man än gör.

putte22 putte22 skrev:
jag tar med mig den input(y).
Har ni även ram i silver eller avvikande färg på luckorna. Är det vita luckor så tror jag allt smälter ihop hur man än gör.
Nej, vi har inte silver, allt är i samma färg. Som du säger bidrar det nog till att allt smälter ihop oavsett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.