eller rostfritt plåt monterat på vägg? Inga mosaikfogar att rengöra :).
gaia

HAH!!
Ser ut som om jag lyckades fläska in en bild!
Mucho stolt! d^_^b

Anywhos, en bild på 2,5or..

12_dm_034_g_reberg_k_k.jpg
Men jag tycker fortfarande 5or
Och ja, en avlång platta lär förstärka den avlånga känslan i köket.

mkt mosaik tänk blir det! Annars är det ju fördel tapet/glasskiva: lättare byta ut!

Y
det blev 5x5... inte fått upp dem än dock... glas skulle ta för lång tid för mig att välja tapet och finna monteringslösningar jag vore nöjd med... vill bli klar nu... :)

Kom igen nu då Yrrol! Upp med dem! ;)
Och naturligtvis kräver vi bilder en masse på det färdiga resultatet :D

Y
hehe, ja med lite flyt så är nog både badrumsgolvet och köksväggen bildklar på torsdag, får återkomma då ;)

Hemmakatten
Mosaiken kommer att bli jättesnyggt, oavsett om det är 2,5 eller 5,0 cm, vansinnigt bättre än det numera uttjatade glaset + tapeter bakom.
Väntar på bilderna! :)

Y
Snyft, höll upp mosaiken mot väggen och det kändes ju inget vidare. :(
Hoppas det blir som på reklambilden sen i slutändan.. Vi får se..

Y
Nu är det på plats, men måste torka rent allt också. Hur gör jag det smidigast?
Prövade med ajax och toapapper men blev ju inte riktigt rent av det. Gott bekymrad att jag skadar något med fel medel.

Snickarn sa något om att jag skulle polera med trassel.. men det är ju plåtbitar i mitt fall, vill ju inte riskera att jag börjar repa det med alla dessa sandkorn som det är..

T
Yrrol skrev:
Nu är det på plats, men måste torka rent allt också. Hur gör jag det smidigast?
Prövade med ajax och toapapper men blev ju inte riktigt rent av det. Gott bekymrad att jag skadar något med fel medel.

Snickarn sa något om att jag skulle polera med trassel.. men det är ju plåtbitar i mitt fall, vill ju inte riskera att jag börjar repa det med alla dessa sandkorn som det är..
Ja, antingen trassel eller en torr frotte'handduk. Du tvättade väl av fogen noga?

Y
tvättade av fogen?
ja jag vet inte, såg inte på när snickaren gjorde det, han tvätta av allt så gott han kunde/hann och uppmanade mig fortsätta med trassel..

T
Yrrol skrev:
tvättade av fogen?
ja jag vet inte, såg inte på när snickaren gjorde det, han tvätta av allt så gott han kunde/hann och uppmanade mig fortsätta med trassel..
Jaha, trodde att du själv hade satt upp det. Du har ingen bild som du kan lägga upp?

Bilpoleringmaskin?

Y
Somsagt är jag ju rädd att de minimala kornen kanske repar det rostfria om jag står och börjar gnugga.
-men, om det är helt normalt oavsett att stå med trassel så får jag väl åka och köpa detta :)

(nej det är inte färdigt än, samlar mod till att lyckas göra snygg silikon limning)
dsc00268sn.jpg

S
ta tapet och glas lättare att göra rent och lätt att sätta dit nya tapet om du blir trött mönstret

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.