Byggahus.se
Hallå.
Har fastnat i tänket hur det kommer se ut med nya fogen mellan diskbänk o kakel med tanke på att kaklet är fasat.

Ska byta stommar och ny bänkskiva den gamla höjden är 89cm och med Ikea stommar och 2.8cm bänkskiva så blir nya höjden 91cm.Tanken var att ta bort nedre raden av kakel och skära dit nya plattor (har extra så det räcker). Men då slog det mig att det blir ju inbuktningar vid varje stående skarv/fasning mot bänkskivan med större fog av silicon i fasningsrna. Är det något man tänker på eller kommer det se B ut?! Börjar alltid plattsättare med hel platta mot bänkskiva?
Kök under renovering, kakelvägg, vattenkran, lasernivå med röd linje, reflekterande arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksbänk med kakel, lasernivell, röd laserlinje, tejp, vattenkran, reflektioner, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med vita kakelväggar, bänkskiva, spishäll och röd laserlinje för mätning eller installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hel kakel mot bänkskiva å tillpassa mot överskåp
 
R Rickard.lj skrev:
Hel kakel mot bänkskiva å tillpassa mot överskåp
Jo det är ju snyggast antar jag. Men hade en tanke på att slippa riva kaklet. Utan nöja sig med att bara yxa bort nedre raden. Och skära dom nya mot bänkskivan. Kommer inte att gå mot överskåp blir ett släpp mot det.
 
putte22 putte22 skrev:
Jo det är ju snyggast antar jag. Men hade en tanke på att slippa riva kaklet. Utan nöja sig med att bara yxa bort nedre raden. Och skära dom nya mot bänkskivan. Kommer inte att gå mot överskåp blir ett släpp mot det.
Ja så går att göra, du väljer själv 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.