Någon som vet vad detta är??
Kan de vara gula myror?

• Närbild på tygstruktur, sannolikt en matta, med små skräppartiklar och hårstrån inbäddade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Texturerat tyg förstorat, små partiklar och hårstrån, skärmgränssnitt med uppspelningstid, mobil enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se - hur många par ben ? Storlek? Var har du hittat den?

hur många par ben ?Storlek? Var har du hittat den?

svårt att säga hur många ben…
Storleken kan vara typ 2-3 mm, väldigt små.
Källaren på mattorna.

• Gilla
Radjursstigen
  • Laddar…
Har kollat en gång till, jag tror det är boklus, kan inte vara mycket annat. Jag har även bokskorpion hemma, en komplett skorpion om ca 4 mm som bor i klingskyddet av papp till en fogsvans. Dom får hållas för den ser så cool ut.

C camelspin skrev:
Har kollat en gång till, jag tror det är boklus, kan inte vara mycket annat. Jag har även bokskorpion hemma, en komplett skorpion om ca 4 mm som bor i klingskyddet av papp till en fogsvans. Dom får hållas för den ser så cool ut.
Bokskorpion har jag också hittat en gång! Trodde inte det var sant när jag insåg att jag tittade på en mini-version av det fruktade spindeldjuret, det var före Google så jag ringde alla biologistudenter jag kände innan jag fick napp. Ursäkta trådkapet, blev bara så glad när minnet av den händelsen dök upp i skallen, verkligen coola djur!

Ja vi får kolla över lite och se om vi kan hitta källan. Man blir ju så klart nojig. Man vill ju inte ha massa skadedjur i källaren

Fick svar från Anticimex som hade skickat det vidare till en biolog. Mest troligt Boklus.

Boklus. Vi fick in det vid flytt via kartonger som stått i källaren.
Använde insektsspray ohyra neudorff effekt 500-ml, mycket effektiv.
Men kolla efter källan först som tidigare nämnts. Trivs bra där det är lite extra fuktigt.
Peta lite runt den om du kan och se om den hoppar.
Sjukt bra kamera för övrigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.