Jag har ett begagnat fönster som jag tänkte montera med karmskruv. Men monteringshålen är små, ca 10 mm mot normala 14. Finns det någon typ av karmskruv som passar eller är inte fönstret avsett att montera med karmskruv?
 
Låter som om de skall spikas och seda pluggas med en träplugg.
 
Men går det inte att bara borra upp dem till 14mm och sedan köra med karmskruv?
 
Använd nåt annat än karmskruv. Vilken lång, helgängad träskruv som helst fungerar.
 
Ok, det blir nog uppborrning då, jag vill ha justermöjlighet. Delen där hålen sitter är rätt smal (22 mm) men det borde väl gå att borra om man är lite försiktig. (Hålen sitter i den delen av karmen som är på insidan av fönstret.)
 
Du kan väl borra nya hål där de passar bäst och sedan spackla igen de mindre som redan finns.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.