4 535 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Små hemmabiohögtalare?
Sida 1 av 2
Någon som kan delge info om det finns små högtalare typ Bose för hemmabio som har bra ljud, bra pris och har en bra design? Tänkta för montering i tak eller vägg.
Är medveten om allt det där om mindre högtalare kompromissar i ljudkvalité etc, etc. Men det måste ju finnas något som ser bra ut, låter hyffsat och inte fullkomligt ruinerar en?
Är medveten om allt det där om mindre högtalare kompromissar i ljudkvalité etc, etc. Men det måste ju finnas något som ser bra ut, låter hyffsat och inte fullkomligt ruinerar en?
Jo jag tänker ha subwoofer!mrVoodoo skrev:
Skall kolla på Canton då de har rykte att ha bra grejor. Bose har ju en fin och diskret design men ratas ju fullständigt av audiofiler. Har letat mycket på nätet men det är svårt att hitta tycker jag.
Jag tror att många retar upp sig på Bose's attityd och marknadsföring och därför känns det som det är "PK" att skälla på dem och att säga att det är skit. Lite som om att det är OK bland hempulare och GDS:are att klaga på Timell och Bygglov, och allt vad som går på TV nu förtiden, och tycka att det där var inte bra eller så eller så gör man inte etc etc.Snurre skrev:
Själv har jag ett par Bose multimediahögtalare med subwoofer. Jag är absolut ingen audiofil men tycker mig kunna skilja på skit och pannkaka, och för mig är ljudkvaliteten i Bose helt OK. Däremot så tror jag absolut att man kan köpa lika bra, kanske bättre, kvalitet för mindre pengar.
Jag kan också rekomendera Mirage. Kör med ett par Omisat V2 som bakhögtalare i hemmabion och ett par Nanosat Prestige för musik i sovrummet.
Vart bor du? Finns ett paket på blocket som kan vara värt att kolla upp.
Du får garanterat bättre ljud med Nanosat Prestige och en schysst bioförstärkare än med ett system från Bose.
Vart bor du? Finns ett paket på blocket som kan vara värt att kolla upp.
Du får garanterat bättre ljud med Nanosat Prestige och en schysst bioförstärkare än med ett system från Bose.
Kef 2005.2 äggen har jag lyssnat på, riktigt bra ljud och fått väldans bra recensioner om jag minns rätt, men det verkar ha kommit senare modeller av den.
https://www.referenceaudio.se/products/7049/kef_kht20053-blk.aspx
Har inte kollat runt efter priser men här kostar de ca 10k
https://www.referenceaudio.se/products/7049/kef_kht20053-blk.aspx
Har inte kollat runt efter priser men här kostar de ca 10k
Redigerat: