1 800 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Sluttningsvilla...
Hej på er. Har precis hittat hit till denna fantastiska sida och suttit och läst flera timmar. Nu är det så att vi har kommit över en kanontomt med havsutsikt nere i Trelleborg. Vi kommer att behöva en sluttningsvilla och har tittat i tonvis med kataloger. Jag undrar nu om nån har något kul att komma som beslutshjälp. Priser, standard eller annat som skulle kunna hjälpa till.
Tack på förhand..
Tack på förhand..
Man tackar..
Helst "billig", men inte för "vanligt" om du förstår vad jag menar. Den enda egna designen kan vara att flytta ett par väggar eller liknande, inga stora grejor. Nån som är rätt trevlig är Götenehus Sundsvik. Vi vill ha nåt i storlek strax under/runt 200 kvm.
Helst "billig", men inte för "vanligt" om du förstår vad jag menar. Den enda egna designen kan vara att flytta ett par väggar eller liknande, inga stora grejor. Nån som är rätt trevlig är Götenehus Sundsvik. Vi vill ha nåt i storlek strax under/runt 200 kvm.
Jag gillar också Götenehus. Men när jag berättade för dem att jag skulle bygga i Blekinge, sade de att det var för långt bort. De levererade bara i sitt närområde. Samma sak med Onsalavillan. Trelleborg ligger ju lika långt från Västergötland (där Götene och Onsala ligger (nästan)) som Blekinge, så kolla upp att de överhuvudtaget levererar till er del av världen, innan ni förälskar er allt för mycket i deras hus. 
Götenehus har ju försäljningskontor i Malmö, och det är ju bara ett par mil från Trelleborg, så dit borde de ju definitivt leverera tycker man. Verkar konstigt att inte ville sälja hus tycker jag. Så stora avstånd var det ju inte tal om... ???
Hej!
Vi har samma utgångsläge som ni. En sluttningstomt med utsikt. Det hus vi först föll för var Team Boros Gotland, men det stupade på att vår tomt är väldigt smal så huskroppen blev för djup. (Dessutom var entrén på fel plan.)
Det vi vill ha är ett hus med entré i sluttningsplanet. Ryggåstak i vardagsrummet och balkonger på sidorna. Garaget skall inte vara integrerat i huset. Just nu lutar det åt något liknande Vårgårdahus Granen, men ganska omgjort på nedre plan vid entrén. Dessutom har vi hittat en skiss från Willa Nordic (minns ej namnet på huset) med ett hus vars entré är lite på sidan, vilket passar oss bättre. Än är inga ritningar klara och vi har heller inte bestämt vem vi väljer för att bygga huset.
Vi har samma utgångsläge som ni. En sluttningstomt med utsikt. Det hus vi först föll för var Team Boros Gotland, men det stupade på att vår tomt är väldigt smal så huskroppen blev för djup. (Dessutom var entrén på fel plan.)
Det vi vill ha är ett hus med entré i sluttningsplanet. Ryggåstak i vardagsrummet och balkonger på sidorna. Garaget skall inte vara integrerat i huset. Just nu lutar det åt något liknande Vårgårdahus Granen, men ganska omgjort på nedre plan vid entrén. Dessutom har vi hittat en skiss från Willa Nordic (minns ej namnet på huset) med ett hus vars entré är lite på sidan, vilket passar oss bättre. Än är inga ritningar klara och vi har heller inte bestämt vem vi väljer för att bygga huset.
Klicka här för att svara