1 949 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Sluttningshus goes 2-plans ?
Nej cyanna, du har nog inte missat ngt i frågeställningen. Men funderingar är mer om det finns byggtekniska delar i ett sluttningshus som gör det "icke lämpligt" att ställa det "rättoslätt" som ett 2planshus. Har nämligen hittat "drömhuset" det är ett slutningshus, men granntomterna har inte sluttningshus. VILKEt gör att jag är tveksam om detta huset blir bra på plats. alltså, tanken att ställa det som ett tvåplans.
Med drömhus menar du att planlösning, utseende mm är vad du gillar?
Det finns väl inga hinder att ställa det som ett tvåplanshus så länge du håller dig inom vad kommunen tillåter.
Men har du en sluttande tomt så är det väl inget som hindrar att du bygger ett sluttningshus!
Det finns väl inga hinder att ställa det som ett tvåplanshus så länge du håller dig inom vad kommunen tillåter.
Men har du en sluttande tomt så är det väl inget som hindrar att du bygger ett sluttningshus!
Klicka här för att svara