907 läst ·
4 svar
907 läst
4 svar
Sluten jordvärmeslinga för tilluft
Att jordvärmeslinga för att kyla en byggnad skapar kondens och därav bakterietillväxt och hälsofara är jag helt medveten om. Men är inte intresserad av att kyla. Är endast intresserad av att värma inkommande luft, om jordtemperaturen är högre än utomhustemperaturen borde det väll inte finnas nån risk för bakterietillväxt ?
Ponera att en y - koppling med automatiserat spjäll sköter reglering av vart tilluften kommer ifrån. Och att detta spjäll styrs av den dator som jämför temperatur mellan luften i jordröret och utomhustemperaturen.
Ponera att en y - koppling med automatiserat spjäll sköter reglering av vart tilluften kommer ifrån. Och att detta spjäll styrs av den dator som jämför temperatur mellan luften i jordröret och utomhustemperaturen.
Klicka här för att svara