Hej vi har byggt en inglasad altan på 25 m2.
Ska skicka in kontrollplanen där jag skriver under att allting följts osv.

Bokar man in ett besök för att få slutbesked från kommunen? Gör dom tillsyn?

Kommunen hör av sig om de vill komma och kolla. Vi har två gånger haft tillbyggen med bygglov, ena gången kom de och kollade, men inte andra gången.

M MWHN skrev:
Kommunen hör av sig om de vill komma och kolla. Vi har två gånger haft tillbyggen med bygglov, ena gången kom de och kollade, men inte andra gången.
Vad gör dom när dom kollar, mäter osv?

A
A Amaryllis92 skrev:
har du inte byggt enligt plan?

• Haha
Klass0n
  • Laddar…
A Aunty skrev:
har du inte byggt enligt plan?
jodå men man är ju alltid nervös som när man ska blåsa på rutinkontroll

A Amaryllis92 skrev:
Hos oss mätte de inget utan kollade att det var byggt enligt ritningen, dvs att infästningar, takstolar, etc var gjort som det skulle.

M MWHN skrev:
Hos oss mätte de inget utan kollade att det var byggt enligt ritningen, dvs att infästningar, takstolar, etc var gjort som det skulle.
okej! Vad byggde ni? Hade ni en kvalitetsansvarig och tekniskt samråd? Det har inte vi.

A Amaryllis92 skrev:
okej! Vad byggde ni? Hade ni en kvalitetsansvarig och tekniskt samråd? Det har inte vi.
När de kollade byggde vi ett garage och då hade vi extern KA och när de inte kollade byggde vi ett inglasat uterum på 20 kvm och då var jag själv KA.

• Gilla
Amaryllis92
  • Laddar…
M MWHN skrev:
Det är inte alltid de hör av sig innan - ibland bara dyker de upp oanmält. Åtminstone i min kommun. Vi byggde attefallshus som komplementsbostadshus (eller, byggde och byggde - det lyftes på plats.). Plötsligt en dag när vi väntade på slutbesked, ringde kommunens representant mig, från min trädgård… I mitt fall ville kommunen kolla om leverantören av huset hade rätat till vissa saker, som de hade haft anmärkningar på i tidigare hus från samma leverantör. Det hade man tydligen. Vi fick anmärkning på den temporära ”trappa” till entreen som vi hade byggt upp av några pallar, och besked om att vi behövde fixa en stabilare (vilket ju också var på gång), men slutbesked fick vi direkt.

• Gilla
Amaryllis92
  • Laddar…
Hoppas dom dyker upp så dom kan se vårt fina bygge ☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.