Hej!

Jag har nyligen flyttad in i ett hus, byggt '67. Fönsterbänkarna i vardagsrummet är gjorda av sten eller eternit, men det finns ett slags membran som är extremt slitet. Se bilder. Har någon något föreslag om hur man skulle kunna fräscha upp dom?

Sliten stenfönsterbänk med flagnat membran och skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten sten- eller eternitfönsterbänk med skadat ytskikt och flagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

När dom är så slitna är det bara slipning som gäller och det är ju inte att rekommendera i eternit
 
  • Gilla
Agust Ibsen
  • Laddar…
Det var vad jag misstänkte. Dags för ett byte då. Tack för svaret.
 
S
Eller så målar du skiten?
 
Det brukar synas på undersidan om det är sten eller eternit. Men oavsett vilket så ska man kanske inte slipa dom inomhus.
 
Finns det plats skulle man väl kunna limma på stenfaner.

Annars är väl målning det bästa permanenta lösningen.

Den snabbaste är ju en duk och några blommor och lite prydnader.

/ATW
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.