B
Vi har staket längs med tomten samt upphöjda odlingsbäddar med träram. Jag har inga problem med att klippa gräset med gräsklipparen men den där kantgräsklipparen är ett jobb jag inte orkar med och sedan stör jag mig på allt långt gräs som jag inte orkat ta bort…

På en del ställen har vi plattor, men de kräver rätt mycket underarbete och stenmjöl osv så jag vill inte sätta fler såna och framförallt inte lägga under hela staketet då det blir ett för brett område som blir utan gräs.

Såg dessa rabattkanter i råjärn på Granngården.
Rabattkant i råjärn med triangulära spetsar för trädgårdsanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklippare nära en träram för upphöjd odlingsbädd och stenar längs en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.granngarden.se/rabattkant-rajarn-4-pack-89x10-cm

Är det någon som testat? Jag borde kunna beställa såna av en plåtslagare tänker jag. Jag förstår att de rostar bort efter ett antal år - men tills dess kanske jag slipper meja med kantklipparen?

Vilka är era bästa tips för att slippa släpa runt på kantklipparen?

Har lagt 130 meter med byasten och gjutit 65 m stenkanter. De gjutna stenkanterna, så växer ju inget, medan vid byastenen kommer ju något gräs, som får tas om hand emellanåt.

• Gilla
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
B
trähandtag trähandtag skrev:
Har lagt 130 meter med byasten och gjutit 65 m stenkanter. De gjutna stenkanterna, så växer ju inget, medan vid byastenen kommer ju något gräs, som får tas om hand emellanåt.
Tack för ditt svar!
Gjutet låter frestande men blir svårt att få upp om man vill möblera om tänker jag. Men det kanske det är värt… man kan väl bila bort det.

Kom på att gjutningen är till 90% fylld med platta jordbrukstenar, så tt det inte ser så artificiellt. Efter några år blir färgen på allt som sten, med lite lavar, mossar.

• Gilla
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.