1 289 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Slipband 100x2000mm
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 266 inlägg
Tips på var man hittar sådana? Eller ska man köpa 150x2000 och skära bort resten? Eller börja tillverka egna (om det nu finns 100mm på rulle vilket jag inte hittat heller?) Eller kollar jag på fel storlek här? Kan det vara tum det handlar om?
Vad är det för typ av slippapper du söker? Till en kantputs?
Köpa och skära ner blir inte bra, lätt att du får ett hack o sen smäller bandet av där. Ekamant eller Mirka kan fixa vilka bredder o längder du vill ha. Kanske säljer de inte direkt till privatpersoner, då hade jag snackat med ett lokalt snickeri och bett dem beställa lite till dig nästa gång de ska ha. Risk att minst beställning är 5 eller 10 band dock.
Köpa och skära ner blir inte bra, lätt att du får ett hack o sen smäller bandet av där. Ekamant eller Mirka kan fixa vilka bredder o längder du vill ha. Kanske säljer de inte direkt till privatpersoner, då hade jag snackat med ett lokalt snickeri och bett dem beställa lite till dig nästa gång de ska ha. Risk att minst beställning är 5 eller 10 band dock.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag har beställt via lokala järnhandeln, bara speca längd och bredd.
Protte
Protte
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 266 inlägg
Ska kolla på detta. Maskinen är en sån här typ: https://auctionet.com/en/523037-bandslip-2000-tal
Ska gå in på Tools (enda järnhandeln jag känner till) samt Beijer o kolla i veckan.
Ska gå in på Tools (enda järnhandeln jag känner till) samt Beijer o kolla i veckan.
Klicka här för att svara