Jag som är nybörjare med renovering har påbörjat ett projekt jag nästan redan ångrar. Jag har 2 problem.
1.Jag får inte trappan så trären som jag vill. Se bild. Jag använder P60. Ska jag bara fortsätta slipa på, eller är det meningslöst?
2. Hur mycket jag än slipar sättstegen blir det knappt någon skillnad. Tips?
1.Jag får inte trappan så trären som jag vill. Se bild. Jag använder P60. Ska jag bara fortsätta slipa på, eller är det meningslöst?
Jag har renoverat en trappa som var som din men som dessutom hade haft en limmad heltäckningsmatta på både steg och sättsteg.M Miaochbirk skrev:Jag som är nybörjare med renovering har påbörjat ett projekt jag nästan redan ångrar. Jag har 2 problem.
Metoden jag använde var att skrapa bort allt lim och översta lagret av träet så jag fick bort gammal lack/fernissa och allt det slitna med bacho färgskrapor (se bild) och sen slipa. Det var tidskrävande och jobbigt men blev snyggt. Den lilla skrapan tyckte jag funkade bäst men man går skta så inte de vassa hörnen gräver sig för djupt ner i träet och gör fula märken. Jag har senare lärt mig att det finns en maskin som heter lackfräs som troligen hade gjort jobbet betydligt enklare. Bifogar bild på en sådan med. Lycka till med arbetet!
Produkter som diskuteras: "färgskrapor"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara