2 908 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Släpvagnsel - släpet funkar men bilen säger fel
Min VW Passat säger samma sak, alltid höger bak den klagar på. Fast alla lampor fungerar.
Tror det oftast är när jag använder 7-pol adaptern. Är det ett släp med 13-pol så brukar den inte klaga.
Men det beror säkert på hur kablarna är dragna.
Tror det oftast är när jag använder 7-pol adaptern. Är det ett släp med 13-pol så brukar den inte klaga.
Men det beror säkert på hur kablarna är dragna.
Vild gissning: kan det ha något med skyltlyktan att göra?
Någonstans i den ursprungliga standarden för 7-pol så är den kopplad till vänster/höger, och nu ligger den "fel" eller saknas pga att armaturerna är konstruerade så att samma ljuskälla som bakljus lyser även på skylten genom en extra klar lins?
Hur den sitter i 13-polstandarden minns jag inte på raken.
Någonstans i den ursprungliga standarden för 7-pol så är den kopplad till vänster/höger, och nu ligger den "fel" eller saknas pga att armaturerna är konstruerade så att samma ljuskälla som bakljus lyser även på skylten genom en extra klar lins?
Hur den sitter i 13-polstandarden minns jag inte på raken.
Om vagnen har separata nummerplåtsbelysningar, är de oftast kopplade till ena sidan. Bilen gillar inte att höger/vänster dar olika mycket.
Hade en tysksåld bil där en grön lampa blinkade när vagnen var inkopplad, fick då tipset att separera höger/vänster nummerplåtsbelysning, och det funkade.
Hade en tysksåld bil där en grön lampa blinkade när vagnen var inkopplad, fick då tipset att separera höger/vänster nummerplåtsbelysning, och det funkade.
Klicka här för att svara