Hej!
Jag har köpt hus och har insett att släpvagn kommer behöva köpas in. Det är smidigheten att ha de som har avgjort för mig, kanske varit billigare att hyra men jag orkar inte krångla.
Nu är dock frågan, ska man skaffa kåpa eller gallergrindar? Jag kommer främst köra trädgårdsavfall men de blir lite möbler och annat också som man kommer vilja skydda.
Några tankar om vilket släp man ska ha? tiki vs fogelsta vs benderup?
Jag har köpt hus och har insett att släpvagn kommer behöva köpas in. Det är smidigheten att ha de som har avgjort för mig, kanske varit billigare att hyra men jag orkar inte krångla.
Nu är dock frågan, ska man skaffa kåpa eller gallergrindar? Jag kommer främst köra trädgårdsavfall men de blir lite möbler och annat också som man kommer vilja skydda.
Några tankar om vilket släp man ska ha? tiki vs fogelsta vs benderup?
Utan att veta det procentuella förhållandet mellan körning av grejer som bör skyddas och grejer som inte får plats under kåpan: Det är enklare att täcka möblerna med en presenning än att plocka av kåpan när du ska frakta långa grejer.
Gallergrindar är enklare att plocka bort än kåpa.
Ska du inte frakta tunga grejer ofta så satsa på ett obromsat släp. Mindre och billigare underhåll och billigare i inköp.
Gallergrindar är enklare att plocka bort än kåpa.
Ska du inte frakta tunga grejer ofta så satsa på ett obromsat släp. Mindre och billigare underhåll och billigare i inköp.
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 577 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 577 inlägg
Jag har valt kåpa, ångrar det inte. Men om du ska ha det, se till att det går att plocka bort främre och bakre lämmen med kåpan på plats, då kan du öppna dom och lasta tillräckligt mycket virke för att täcka dom flesta behov.
Det är jätteskönt att kunna lasta och ha grejerna väderskyddade några dagar (eller veckor för den delen) innan man tar sig iväg till återvinningen (även om det bara är lövsäckar och grenar från trädgården), blir så mycket enklare att lasta av då allt är torrt (eller översnöat om det råkar vara vinter).
Det är jätteskönt att kunna lasta och ha grejerna väderskyddade några dagar (eller veckor för den delen) innan man tar sig iväg till återvinningen (även om det bara är lövsäckar och grenar från trädgården), blir så mycket enklare att lasta av då allt är torrt (eller översnöat om det råkar vara vinter).
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Snabbtält eller annat väderskydd bakom täckt släpvagn
Bilar & andra fordon -
Gera / gerkapa eller omlott synligt hörn reglar på entretrappa?
Altan & Uteplats -
Marksten där asfalten är sned... Kapa sten eller asfalt?
Grund & Markarbeten -
Kapa hela häcken eller ej
Häckar, Buskar & Träd -
Aluminium- eller glasfiberkåpa släpvagn?
Verktyg & Maskiner