Hej!
Jag har köpt hus och har insett att släpvagn kommer behöva köpas in. Det är smidigheten att ha de som har avgjort för mig, kanske varit billigare att hyra men jag orkar inte krångla.

Nu är dock frågan, ska man skaffa kåpa eller gallergrindar? Jag kommer främst köra trädgårdsavfall men de blir lite möbler och annat också som man kommer vilja skydda.
Några tankar om vilket släp man ska ha? tiki vs fogelsta vs benderup?

Utan att veta det procentuella förhållandet mellan körning av grejer som bör skyddas och grejer som inte får plats under kåpan: Det är enklare att täcka möblerna med en presenning än att plocka av kåpan när du ska frakta långa grejer.
Gallergrindar är enklare att plocka bort än kåpa.

Ska du inte frakta tunga grejer ofta så satsa på ett obromsat släp. Mindre och billigare underhåll och billigare i inköp.

ullet
Jag har valt kåpa, ångrar det inte. Men om du ska ha det, se till att det går att plocka bort främre och bakre lämmen med kåpan på plats, då kan du öppna dom och lasta tillräckligt mycket virke för att täcka dom flesta behov.

Det är jätteskönt att kunna lasta och ha grejerna väderskyddade några dagar (eller veckor för den delen) innan man tar sig iväg till återvinningen (även om det bara är lövsäckar och grenar från trädgården), blir så mycket enklare att lasta av då allt är torrt (eller översnöat om det råkar vara vinter).

Tack båda två för input, tur att det inte är fören till våren/sommaren som behovet uppstår så jag kan fundera lite till.

Jag har en kompromiss. Gallergrindar med kapell. Väldigt gott att fylla med junk under renovering så det står väderskyddat. Jag tar av/på kapellet på typ 10 min då få gånger jag behöver fylla/tippa ovanifrån.

• Gallergrind med grått kapell på en släpvagn i ett snötäckt landskap, använd för förvaring under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chtol och 4 till
  • Laddar…
Har man behov av att köra saker som inte får plats under "taket" så är grindar+kapell rätt väg att gå. Smidigare montering/demontering, tar mindre plats när man plockar av det samt att det blir mångsidigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.