BirgitS
A Alexander Junior skrev:
Även om det finns risk för asbest fiber?
Med den behandling som du har gjort så kan det nog inte finnas mer asbestfiber i rumsluften än i utomhusluften.

BirgitS
Varför? Farligt att behålla sängen?
Inte farligt alls, men du verkar inte nöja dig med det svaret utan oroa dig och då är det ju bättre att du gör dig av med sängen så att du slutar oroa dig eftersom det också är skadligt.

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Värt att poängtera är att det finns mätbara spår av asbest i vanlig luft också så nojja sig över en säng som kanske har nån partikel hjälper inte mycket. Spar sängen och släpp det där bara.

Varför? Farligt att behålla sängen?
Ja släng eller bränn upp

Släng hela lägenheten, viktigt att först fråga om lov av styrelsen i din Brf. De kan ha synpunkter på vilken dag i veckan lägenheten kan bortforslas.

• Gilla
husägaren TS
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Släng hela lägenheten, viktigt att först fråga om lov av styrelsen i din Brf. De kan ha synpunkter på vilken dag i veckan lägenheten kan bortforslas.
sprider man inte asbesten ännu mer då? Det kanske måste utrymmas hela områden till slut?

• Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Vart tog TS vägen?
Skärmdump av foruminlägg om asbest och om att kasta/slänga en säng. Medlem sedan maj 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och vem är @Alexander Junior?
Skärmdump av foruminlägg, användarprofil, tid, inläggshistorik, gilla och svaralternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma fysiska person med två konton eller? Kanske bara jag som är förvirrad?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vart tog TS vägen?
[bild]

[bild]

Jag har länge misstänkt att det går troll i många "asbest trådar" det är väll ett bevis på detta.
Det är nån som har roligt att slösa folks tid :)

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Inte farligt alls, men du verkar inte nöja dig med det svaret utan oroa dig och då är det ju bättre att du gör dig av med sängen så att du slutar oroa dig eftersom det också är skadligt.
Inte mitt tråd!!

Vad kan jag göra för att rengöra sängen på bästa sätt?
Hårda ytor torkar du av, mjuka ytor våtdammsuger du eller tar av och tvättar. Därefter sover du gott.

Alfredo Alfredo skrev:
Vart tog TS vägen?
[bild]

[bild]

Tja!
Du är förmodligen förvirrad. Jag har också haft problen med asbest, blev nyfiken på ts problematik

BirgitS BirgitS skrev:
Med den behandling som du har gjort så kan det nog inte finnas mer asbestfiber i rumsluften än i utomhusluften.
Jag är inte Ts. Men är nyfiken på hur medlemmarna resonerar!!

Du är förmodligen förvirrad. Jag har också haft problen med asbest, blev nyfiken på ts problematik
Visst är jag i största allmänhet tämligen förvirrad men när du svarar på detta sätt på en fråga direkt till TS är det kanske inte så konstigt:

Ett forummeddelande där en person svarar på en kommentar om asbest och städning av en säng.

Men då vet vi att du och TS är två helt olika personer, båda med varsin säng som eventuellt kontaminerats av asbest. Konstigare saker har väl hänt. Antar jag...

• Gilla
  • Haha
och en till och 7 till
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Hej
Röker du och jobbar med asbest ofta så kanske du behöver slänga sängen men annars skulle jag säga att städa den fungerar utmärkt, det är inte engångs händelser som är farliga med asbest utan långvarigt arbete med det som bygger upp fibrer i lungorna.
Hejsan. Med andra ord så räcker våttorkning? Det behövs ingen hepa filter 13 dammsugning

MathiasS MathiasS skrev:
Hårda ytor torkar du av, mjuka ytor våtdammsuger du eller tar av och tvättar. Därefter sover du gott.
Hej Mathias , jag har en mjuk yta på sängen, men min pappa har försökt ta av den mjuka ytan , men den sitter fast i sängen. Jag har våttorkat alla mjuka ytor, men jag har inte våtdammsugit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.