Snart (I Juni) dags för inflytt i hus. Skall bli grymt skoj :)

Så klart kommer man behöva slang för både t.ex. bevattning, spola av bilen m.m.

Tänker spontant att man nog kanske bör köpa kvalitetsgrejer från början. Är det gardena som gäller? Är dom värda pengarna?

Tyvärr finns bara en vattenutkastare (på baksidan av huset, där mesta av gräsmattan är, men ca 35-40 meter till framsidan där jag vill kunna spola av bilen. Ska jag köpa en Hejdundrande lång slangvinda (kommer ej köpa väggmonterad till att böja med) eller skall man köpa två "normallånga"?

Kikar jag på Eniros kartor och mäter in så når jag stor del av tomten med 25-30 meters slang, men en sådan vinda borde bli ganska stor och otymplig?

Tankar / idéer? Hur har ni löst det?

(I dagsläget känns det långt bort att montera fler utkastare pga var i huset det finns vatten att tillgå)


/Jocce
 
H
Jag hade slang på en vagn och hållare på väggen för att hänga upp slangen på.
Aldrig mer.
De hemma var för lata för att hänga upp eller rulla upp på vagnen.

idag har jag 5 st slangvindor på vägg.
Gardenas längsta på 3 platser.
Super nöjd.
Där det är som längst så drar jag ut den ena gardenan.
Så sitter det en ny vinda där som jag kan koppla i och dra vidare.

ångrar inte att jag köpte vindor
 
H Hallerudsbo skrev:
Jag hade slang på en vagn och hållare på väggen för att hänga upp slangen på.
Aldrig mer.
De hemma var för lata för att hänga upp eller rulla upp på vagnen.

idag har jag 5 st slangvindor på vägg.
Gardenas längsta på 3 platser.
Super nöjd.
Där det är som längst så drar jag ut den ena gardenan.
Så sitter det en ny vinda där som jag kan koppla i och dra vidare.

ångrar inte att jag köpte vindor
Vill absolut ha väggvinda/vindor
Men tror inte att jag kan få till det bra / snyggt där utkastaren sitter i dagsläget. Men kanske får göra någon typ av "seriekoppling" som du är inne på här...


/Jocce
 
  • Gilla
GabeBli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.