Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
För att slippa gräva upp allt, är det möjligt att på ett gammalt galvat rör ca 32mm inv. Peta i en slang och i andra änden en backventil? Spontant tänker jag att flödet kommer bli för litet om jag i bästa fall kan få till 20-24mm inv. i slangen. Varför känns det som att jag besvarade min egen fråga precis?
Eller ska man bemöda sig med att gräva upp det galvade röret och ersätta med en slang?
Eller ska man bemöda sig med att gräva upp det galvade röret och ersätta med en slang?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
pelpet skrev:
Har precis rensat källaren på galvat och det är därför jag önskade att min 'dröm' skulle fungera
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Då får du nog läsa eller titta igenkrilleman_215 skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag har iaf precis monterat en ny slang i ett galvrör. Gick kanonbra de första 7 metrarna från kommunens avstängare/ventil eller vad det heter. Cirka en meter från huset hade de kreativa husbyggarna hösten 1951 valt att sätta en 90 graders böj=tvärstopp. Såga bort altanen, gräv fram böjen, tryck in slangen genom källargolvet. Fungerar utan anmärkning. Ingen skillnad i vattentryck vad jag märker men å andra sidan är vattentrycket i min kuperade by snarare för högt än för lågt. /LOB
Hej.kraft1 skrev:
Kan du berätta mer om detta? Google gav inte svar på vad en vajerrensare med dragbrotsch är.
Jag är också nyfiken. Var hyr man detta? För i galvade rör kan det "bruna" vara riktigt hårt!kraft1 skrev: