Hej,

Sökte på forumet ang skyddsskor och hittade en tråd från 2007 och en från 2018. I båda trådarna diskuterar man vilka skyddsskor som är bäst för tillfället. Jag har själv ett jobb som innefattar daglig användning av skyddskor. Jag har provat lite olika märken och modeller och har för tillfället en arbesko skyddssko som jag är bekväm och säker med.
Hemma därimot när det ska snickras på huset eller meckas bil så är det ju alltid mycket bekvämare att bara hoppa i fjolårets utslitna löpardojjor och knata runt i, själklart oknutna.

Min fråga nu är ju om det finns ett någorlunda "vettigt" mellanting? Har sökt runt lite och hittat div "skyddssneakers". Mestadels chinamärken.
Det jag är ute efter är något i stil med Adidas NMD eller liknande. Alltså en "sko" som är mer som en strumpa. Elastisk runt fotleden, så att den inte behöver knytas. Fast sen ska den ju ha stålhätta och gärna något slags trampskydd.
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan hjälpa mig i sökandet efter detta? Antingen med vart man ska leta eller bara allmän input ang den typen av "sko" jag söker. Kanske till och med finns någon som testat något liknande? :)

Undanber inlägg som tillrättavisar mig vilka andra typer av skyddskor jag borde välja istället. Att det finns bra och lätta skyddskor hos dom stora leverantörerna osv osv.
Är bara intresserad av strumpliknande sneakers men med någon form av skydd i. All typ av skydd bör vara bättre än att strosa omkring med ett par slitna joggingskor, right?! (Ja, jag vet att det finns skräckexempel på dåliga stålhättor också)

Ha det gött! :)
/Rasmus

Skechers har en arbetssko, va i deras outlet i Kungsbacka och tittade på den, ska vara plastskydd för tå och trampskydd i sula enligt försäljaren. Jag såg nedan på nätet men vet inte om det va den säljaren visade mig.

https://www.skechers.se/mens-work-hobbes-29256

• Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Tack för alla snabba svar hörni! :)
Några av dom såg lite halvintressanta ut. Såg relativt varma ut dock. Det glömde jag nog tillägga. Vill både ha en lätt och luftig sko också

Har hittat dom är från nått märke som heter Alforca. Ska vara med stålhätta och nån form av trampskydd. Tror vi de är rent skräp eller något som är värt att testa? Är som sagt inte ute efter något superskydd och förväntar mig inget sådant heller. Är mest att man ska slippa blånaglar om man råkar välta typ en 2"x3" regel, eller tappar en slägga på foten när man håller på hemma.

• Person knyter snörena på svart och vit arbetssko med skyddsfunktioner på asfalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R R.Andersson skrev:
Några av dom såg lite halvintressanta ut. Såg relativt varma ut dock. Det glömde jag nog tillägga. Vill både ha en lätt och luftig sko också

Har hittat dom är från nått märke som heter Alforca. Ska vara med stålhätta och nån form av trampskydd. Tror vi de är rent skräp eller något som är värt att testa? Är som sagt inte ute efter något superskydd och förväntar mig inget sådant heller. Är mest att man ska slippa blånaglar om man råkar välta typ en 2"x3" regel, eller tappar en slägga på foten när man håller på hemma.
Kan man ha för många par? Kolla hur många par fru/sambo har... ;)

R R.Andersson skrev:

Intressant. Någon länk vart man köper dessa?
Funderar också på ha sådana till trädgården och gräsklippning.

R Robert-san01 skrev:
Kan man ha för många par? Kolla hur många par fru/sambo har... ;)
Haha ah så kan man ju också se på de!

A A.G skrev:
Intressant. Någon länk vart man köper dessa?
Googla alforca så kommer du hitta deras hemsida. Går att beställa därifrån och just nu har dom någon sommar-rea också verkar de som

• Gilla
A.G
  • Laddar…
Passade storleken bra?
Mätte du skon enligt deras instruktion?

Jag har ju inte köpt några. De är ju lite de jag vill veta. Om någon testat dom eller något som ser liknande ut :)

R R.Andersson skrev:

Det är samma kinaskor som säljs på flera sidor under olika märken, inte godkända på arbetsplatser men duger nog fint hemma.

Men köp direkt via aliexpress så blir det billigast. Betala inte mer än runt 20 dollar

https://m.aliexpress.com/item/33035..._8mmszpkTR_a7qHPT3grg1564301507752&gclid=null

————————-
Exempel på liknande sko som säljs till överpriser
https://m.aliexpress.com/item/33044..._8mmszpkTR_a7qHPT3grg1564301507752&gclid=null

https://www.alforca.com/collections...e-jelly-safety-steel-toe-shoes-with-lock-lace

https://indestructibleshoes.com/collections/new/products/ryder-green

Redigerat:
Det rullar någon reklam för mig på Facebook som liknar det du önskar, vad jag tror i varje fall.
Även några oförstörbara byxor finns :D

Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Det är samma kinaskor som säljs på flera sidor under olika märken, inte godkända på arbetsplatser men duger nog fint hemma.
Bra input, tack! :)

FreQa FreQa skrev:
Det rullar någon reklam för mig på Facebook som liknar det du önskar, vad jag tror i varje fall.
Även några oförstörbara byxor finns :D
Har skrollat förbi den i flödet, va pga den som jag började kika efter dylikt :P

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.