983 läst ·
3 svar
983 läst
3 svar
skyddsombud
Hej.
Jag har en fråga som någon kanske vet svaret på.
Jag skall börja jobba som skyddsombud på min arbetsplats.
Jag pluggar heltid men arbetar där varannan helg, vilket jag gjort länge nu.
Min fråga är ang betalning för detta arbete.
Har ni något tips på hur man skall lägga upp jobbet, skall man säga att man vill ha 10 timmar betalt för detta jobb, och sedan så får man utföra jobbet hemma om man vill ?
Har ca 1 timme restid till jobbet och åka in bara för skyddsrond tex 2 timmar är ju helt olönsamt, men kan man ta en klump summa, tex 10 timmar i mpn så är det ju ok.
Hur brukar det gå till egentligen ?
Jag har ju inte direkt någon vanlig arbetstid att ta från och göra detta jobb?
Det skall ju skrivas dokument, ta reda på information etc, blir lite hem jobb så att säga.
Är 10 tim i mån något skam man kan kräva tycker ni ?
Eller hur fungerar det? jag har ingen aning, men vill inte göra allt jobb och ställa upp gratis hela tiden.
Lite tips och råd om detta skulle vara kanon, erfarenheter etc.
Jag har en fråga som någon kanske vet svaret på.
Jag skall börja jobba som skyddsombud på min arbetsplats.
Jag pluggar heltid men arbetar där varannan helg, vilket jag gjort länge nu.
Min fråga är ang betalning för detta arbete.
Har ni något tips på hur man skall lägga upp jobbet, skall man säga att man vill ha 10 timmar betalt för detta jobb, och sedan så får man utföra jobbet hemma om man vill ?
Har ca 1 timme restid till jobbet och åka in bara för skyddsrond tex 2 timmar är ju helt olönsamt, men kan man ta en klump summa, tex 10 timmar i mpn så är det ju ok.
Hur brukar det gå till egentligen ?
Jag har ju inte direkt någon vanlig arbetstid att ta från och göra detta jobb?
Det skall ju skrivas dokument, ta reda på information etc, blir lite hem jobb så att säga.
Är 10 tim i mån något skam man kan kräva tycker ni ?
Eller hur fungerar det? jag har ingen aning, men vill inte göra allt jobb och ställa upp gratis hela tiden.