Som jag har förstått skall man låta det stå obehandlat något år. Sedan tror jag att man kan blaska på lite vad man vill. (impregnerat alltså)
Tänker i alla fall jag göra.
Annars kan du väl köpa oimpregnerat och grunda innan du sätter upp, och färdigmåla på plats. Med oljefärg förstås.