Ska göra ett nytt balkongräcke eftersom det gamla är ruttet numera. Men inte kan man väl måla "grönimpregnerat" virke vitt?

Jag borde grundskydda oimpregnerat virke med nån vanlig träolja och därefter måla det vitt eller? ???
 
Som jag har förstått skall man låta det stå obehandlat något år. Sedan tror jag att man kan blaska på lite vad man vill. (impregnerat alltså)
Tänker i alla fall jag göra.

Annars kan du väl köpa oimpregnerat och grunda innan du sätter upp, och färdigmåla på plats. Med oljefärg förstås.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.