dengroth dengroth skrev:
Håller kabeln än? Har visserligen bara gått en dryg månad.

Hur är det med skarvdon till 5,5 mm-kabeln, antar att det inte funkar med vanliga? Går det att skarva fetkabeln med standardkabel?
Det finns en special skarvdon till kabeln från 3M. Rejält tilltagen och funkar precis som de vanliga små blå.

rampante rampante skrev:
Det finns en special skarvdon till kabeln från 3M. Rejält tilltagen och funkar precis som de vanliga små blå.
Som funkar även för standardkabel? Min tanke är att lägga fetkabel bara där sorkarna härjar som värst och skarva på den gamla kabeln.

Borde man inte kunna dra plastad stålwire istället för den vanliga begränsningskabeln? Stål har ju lägre ledningsförmåga än koppar, men man kan ju gå upp i dimension och bra mycket svårare att gnaga av.

Jag har kombinerat tjock kabel med vanlig med vanliga skarvdon. Jag skalar av yttre isoleringen på den tjocka, sen funkar det.

• Gilla
dengroth
  • Laddar…
M MotU skrev:
Jag har kombinerat tjock kabel med vanlig med vanliga skarvdon. Jag skalar av yttre isoleringen på den tjocka, sen funkar det.
Perfekt, tack MotU!

Ni som har 5,5 mm PRO-kabeln - håller den vad den lovar? Står den emot sorken?

dengroth dengroth skrev:
Ni som har 5,5 mm PRO-kabeln - håller den vad den lovar? Står den emot sorken?
So far so good skulle jag säga, men helt säker kan man ju aldrig vara. Har haft den sen i vintras nu, och än är den hel

• Gilla
PerDaniels
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.