Söker efter "skum" till att tillverka egna insatser till min verktygsvagn.
Gillar ordning och reda, och har tillgång till CNC-maskiner för att kunna skära i dem på ett proffsigt sätt.

Hittade detta på ebay:
http://m.ebay.com/itm/Pelican-0450-...rself-Tool-Shadowing-/271350796199?nav=SEARCH

Skulle vilja ha något liknande, gärna med röd botten så att det bryter av på ett snyggt sätt :)
Tycker nog dock att priset ~800kr+500kr i frakt + ev moms och tull är i saftigaste laget.

Jag vet att Teng Tools bl.a. Har sådana insatser och dessa är tillverkade i EVA-foam, har dock inte lyckats hitta något bra där dessvärre.

Liggunderlag eller yogamatta borde väl funka. Billigt men kanske med lite väl stora celler är de grå värmeisoleringsmattorna som används på byggen. Vet dock inte var man köper dem

Efter ett långt inlägg som bara försvann så kommer här ett nytt lite kortare...

Liggunderlag är förvisso ett billigt och lättillgängligt material, dock inget material jag vill ha.

Kaizen verkar likna liggunderlagsmaterial men har fördelen att den är limmad i 3mm skivor, smidigt att skära ner dig till önskat djup och plocka ur skivorna.
Dock inget alternativ gör mig då jag inte har möjlighet att bestämma skärdjup, det är endast genomgående skärsnitt som gäller.

• Gilla
Jimmu
  • Laddar…
jac skrev:
Conrad har några varianter också, kanske finns någon som inte är färdigskuren här:
[länk]

Här hittade jag också något som kanske kan funka:
[länk]

Ett danskt företag som verkar ha vad vi söker, dock så ser det ut som om de endast säljer till företag, men det har du kanske?
[länk]
Den danska sidan verkade ha det jag är ute efter, svårt dock att veta vilken sorts skumplast det är man vill ha utan att få känna och klämma på dem
Kanske går att beställa någon spillbit om man har tur ��
Conrad verkar tyvärr inte ha så stora format på skivorna så att de täcker hela lådan i min verktygsvagn.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
spånhyvel och 2 till
  • Laddar…
Köpte ett ark kaizen till mina systainers. Väldigt lättanvänt och fint.

norrbottenssnickaren skrev:
Köpte ett ark kaizen till mina systainers. Väldigt lättanvänt och fint.
Beställde du från Rutlands eller hittade du en annan källa? Vad gick frakten loss på? Det väger knappast mycket men är ju ganska skrymmande.

Från rutlands. Beställde 2st ark på samma gång. har bara gjort en insats än så länge.

Korkat förslag kanske men XPS, extruderad cellplast, sån där hårdare (men ändå mjuk) cellplastisolering. Finns röd och blå, inte säker på egenskaper/skillnader. Lättillgängligt, billigt. Åk till en byggmarknad och kläm på en skiva.

Till de maskiner som saknar systainerinsats har jag använt dacron. Bra material men man behöver ha en såg med motverkande blad för att kunna skära på ett smidigt sätt.

Systainerinsats.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej. Jag vet att tråden är gammal men om någon söker foam till sina verktygsvagnar eller annat så har jag. Den foamen jag har är liknande den som tengtools har i några av sina vagnar. Det vill säga tre färgad så man kan fräsa in storlek på hylsor och liknande. Överst svart sedan vitt och underst blå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.