5 285 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Skumgummiroller
Eftersom jag inte gillar knottret som blir efter en roller med ludd så undrar jag - är det överhuvudtaget möjligt att få ett stoooort tak snyggt målat med matt takfärg om man använder skumgummiroller? Har provmålat lite med sådan roller på en gipsskiva och det blev flammigt. Efter lite läsande här tror jag att det beror på att jag hade för lite färg på...men går det att få skumgummirollern att hålla tillräckligt mycket färg? Vilken målningsteknik och bredd på roller ger bästa resultatet? Om man har ett 8 meter långt tak - hur långt ska man gå innan man vänder och målar nästa varv om ni fattar? Man kan väl inte ta en rollbredd hela sträckan för då har det väl torkat innan man kommer till andra sidan? Öhhh man kanske borde anlita målare eller börja gilla knotter :
Tror nog att du får börja gilla knotter eller gräng som det heter. Annars får du släta taket med en snickerifärg. Vilket inte är det lättaste heller.
skumgummiroller är ingen höjdare på vattenbaserad färg.som du själv säger så torkar det fort ..speciellt snickerifinish .jag skulle rekommendera en vanlig roller till tak.går du till beckers så har dom tre olika struktur på sina.grön vit och rosa.jag hade valt den gröna efter som den har kortast lugg och ger minst mönster.du kommer inte se någon störande struktur efter den om du inte har väldigt lågt i tak dvs.
skulle det bli för knottrigt så kan du sprutlackera med hvlp spruta.då får du inga knottror men det blir maskering en halvmeter ner på tapeten.microlit väv suger färg och ger ett lungnare intryck så det är också ett alternativ.vanligt förekommande i tak.
skulle det bli för knottrigt så kan du sprutlackera med hvlp spruta.då får du inga knottror men det blir maskering en halvmeter ner på tapeten.microlit väv suger färg och ger ett lungnare intryck så det är också ett alternativ.vanligt förekommande i tak.
Äh, håll inte på med linoljefärg det bara luktar och gulnar. Ikea hantverkaren sa något jag inte tänkte på, spruta taken. Åk till någon uthyrningsfirma och hyr en högtrycksspruta.
Klicka här för att svara