Hej!
killen och jag gillar att snickra och efter att ha byggt några möbler så har tanken slagit oss att det kanske går att tillverka och sälja lite möbler.
Jag lade ut sängen på skoj i en renoveringsgrupp på fb och fick mycket beröm för den och tänkte att det kanske finns fler som vill ha en likadan.
Gavlarna är gjorda av råspontluckor som stoppats ned i frästa spår. Jag tänker att det skulle absolut kunna gå att tillverka i delar även om just den här inte är byggd på det sättet. Är det en för stor möbel att sälja tro? Om det skulle kunna gå, vad skulle en sånhär säng vara värd tro?
killen och jag gillar att snickra och efter att ha byggt några möbler så har tanken slagit oss att det kanske går att tillverka och sälja lite möbler.
Jag lade ut sängen på skoj i en renoveringsgrupp på fb och fick mycket beröm för den och tänkte att det kanske finns fler som vill ha en likadan.
Gavlarna är gjorda av råspontluckor som stoppats ned i frästa spår. Jag tänker att det skulle absolut kunna gå att tillverka i delar även om just den här inte är byggd på det sättet. Är det en för stor möbel att sälja tro? Om det skulle kunna gå, vad skulle en sånhär säng vara värd tro?
Redigerat:
Tack för ditt svar! Du får gärna utveckla det mer då det verkade vara just det rustika som tilltalade folk.
Ja, att göra saker perfekt finns det många som gör, och ni har väl inte direkt någon tanke att ta över tiotal procent av sängmarknaden.
Men att nischa sig, hitta egenskaper som tilltalar en mindre del - men som verkligen tilltalar dessa gör att man har sittat sin marknad.
Men att nischa sig, hitta egenskaper som tilltalar en mindre del - men som verkligen tilltalar dessa gör att man har sittat sin marknad.
Jag känner en kille som gör möbler av gamla lastpallar. De blir riktigt fina. Men det gäller att hitta en kundkrets och det tror jag blir ett stora problem, för att få folk att trycka på en knapp på datorn, är inte detsamma som att öppna pungen.
Staffan
Staffan
Det kanske är smartare att börja med mindre möbler ändå.
Kanske såga upp breda plank av stockar av olika träslag och bygga av? Då blir alla sängar helt unika.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag skulle gärna ha den sängen, synd bara att sängborden förstör hela bilden.
Frun säger nej men jag skulle kunna betala 15 papp.
Protte
Frun säger nej men jag skulle kunna betala 15 papp.
Protte
Jag skulle aldrig köpa den, men sen har vi snedvägg typ 1.2 meter vid huvudändan.
Min farfar tillverkade gunghästar och tomtar med ljuslyktor. Han ställde ut i diverse butiker och tog beställningar.
Så tipset är att ta beställningar så du vet om det är lönt =)
Min farfar tillverkade gunghästar och tomtar med ljuslyktor. Han ställde ut i diverse butiker och tog beställningar.
Så tipset är att ta beställningar så du vet om det är lönt =)
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad spelar det för roll hur sängen/sängarna ser ut?
När man är där sover man ju bara (eller sysslar med andra mörklagda aktiviteter).
När man är där sover man ju bara (eller sysslar med andra mörklagda aktiviteter).