Hej!

killen och jag gillar att snickra och efter att ha byggt några möbler så har tanken slagit oss att det kanske går att tillverka och sälja lite möbler.

Jag lade ut sängen på skoj i en renoveringsgrupp på fb och fick mycket beröm för den och tänkte att det kanske finns fler som vill ha en likadan.

Gavlarna är gjorda av råspontluckor som stoppats ned i frästa spår. Jag tänker att det skulle absolut kunna gå att tillverka i delar även om just den här inte är byggd på det sättet. Är det en för stor möbel att sälja tro? Om det skulle kunna gå, vad skulle en sånhär säng vara värd tro?

• Hemsnickrad trä­säng med råspontluck­gavlar, hjärtdekoration och vägglampor, om­given av sovrumsinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Jag skulle rekommendera er att göra något stilrent istället

• Gilla
katos och 1 till
  • Laddar…
Tack för ditt svar! Du får gärna utveckla det mer då det verkade vara just det rustika som tilltalade folk.

Staffans2000
Och jag säger precis tvärs om. Stilrena sängar kryllar det av på IKEA och med dem kan ni inte konkurrera. Så fortsätt med udda alster.

Staffan

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
S Sprallig76 skrev:
Tack för ditt svar! Du får gärna utveckla det mer då det verkade vara just det rustika som tilltalade folk.
Ok, det är väl bara min smak, men om andra gillade det så är det ju bara att sälja på. :)

Ja, att göra saker perfekt finns det många som gör, och ni har väl inte direkt någon tanke att ta över tiotal procent av sängmarknaden.

Men att nischa sig, hitta egenskaper som tilltalar en mindre del - men som verkligen tilltalar dessa gör att man har sittat sin marknad.

• Gilla
Fartland
  • Laddar…
Ja, till rätt Miljö o inredning :)

Staffans2000
Jag känner en kille som gör möbler av gamla lastpallar. De blir riktigt fina. Men det gäller att hitta en kundkrets och det tror jag blir ett stora problem, för att få folk att trycka på en knapp på datorn, är inte detsamma som att öppna pungen.

Staffan

Det kanske är smartare att börja med mindre möbler ändå.

Kanske såga upp breda plank av stockar av olika träslag och bygga av? Då blir alla sängar helt unika.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Jag skulle gärna ha den sängen, synd bara att sängborden förstör hela bilden.
Frun säger nej men jag skulle kunna betala 15 papp.

Protte

P
Jag skulle aldrig köpa den, men sen har vi snedvägg typ 1.2 meter vid huvudändan.

Min farfar tillverkade gunghästar och tomtar med ljuslyktor. Han ställde ut i diverse butiker och tog beställningar.
Så tipset är att ta beställningar så du vet om det är lönt =)

Vad spelar det för roll hur sängen/sängarna ser ut?
När man är där sover man ju bara (eller sysslar med andra mörklagda aktiviteter).

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad spelar det för roll hur sängen/sängarna ser ut?
Man sover skönare i en elegant utformad säng …

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Snygg säng!
Helt OT kommentar, men varför uppfattas nu stilrent som enkelt/rent/modernt? Det betyder egentligen bara att man håller sig konsekvent till en stil. Stilrent gustavianskt t.ex.

• Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.