Hej har lite idetorka på vad man skulle kunna hitta på med denna fula framsida/gavel runt kåken, har precis röjt upp de värsta med ormbunkar buskar etc så kvar är bara denna hemska syn.
Vad skall man hitta på för att få de snyggt tycker ni?
Vad skall man hitta på för att få de snyggt tycker ni?
Och så gissar jag att du vill ha det lättskött? Helt enkelt så lite jobb som möjligt?
Jag funderar lite på för-och-nackdelar med olika saker. Det ser ju lite kalt ut nu, men skaffar du buskar eller till och med något träd så måste du börja hålla efter dom sen. Inte för nära husgrunden så du får problem med rötter, inte för nära vägen så du måste klippa och trimma utskjutande grenar. Å ena sidan ger träd och buskar insynsskydd och det kan bli rätt snyggt. Å andra sidan får du mindre koll ut och mer jobb. Hur känner du inför det rent spontant?
Vilket växtzon är detta förresten?
Jag funderar lite på för-och-nackdelar med olika saker. Det ser ju lite kalt ut nu, men skaffar du buskar eller till och med något träd så måste du börja hålla efter dom sen. Inte för nära husgrunden så du får problem med rötter, inte för nära vägen så du måste klippa och trimma utskjutande grenar. Å ena sidan ger träd och buskar insynsskydd och det kan bli rätt snyggt. Å andra sidan får du mindre koll ut och mer jobb. Hur känner du inför det rent spontant?
Vilket växtzon är detta förresten?
Ligger mittemellan zon 3 och 4 vill ha de så lättskött som möjligt minimalt med vegetation och så lite trädgårdsarbete som möjligt har så de räcker med trädgårdsarbete på andra sidan husetL Lärospånet skrev:Och så gissar jag att du vill ha det lättskött? Helt enkelt så lite jobb som möjligt?
Jag funderar lite på för-och-nackdelar med olika saker. Det ser ju lite kalt ut nu, men skaffar du buskar eller till och med något träd så måste du börja hålla efter dom sen. Inte för nära husgrunden så du får problem med rötter, inte för nära vägen så du måste klippa och trimma utskjutande grenar. Å ena sidan ger träd och buskar insynsskydd och det kan bli rätt snyggt. Å andra sidan får du mindre koll ut och mer jobb. Hur känner du inför det rent spontant?
Vilket växtzon är detta förresten?
Tänkte marktäckande växter som sköter sig själva, alltså inte blir för stora och inte behöver rensas för dom kväver "automatiskt" allt ogräs.
https://www.google.com/search?q=mar...6L7hAhXR0qYKHc5tBZkQ_AUIDigB&biw=1516&bih=655
https://www.google.com/search?q=mar...6L7hAhXR0qYKHc5tBZkQ_AUIDigB&biw=1516&bih=655
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Som här under punkt 6:
https://www.byggahus.se/tomt/14-steg-lattskott-tradgard
https://www.byggahus.se/tomt/14-steg-lattskott-tradgard
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

