Hej har lite idetorka på vad man skulle kunna hitta på med denna fula framsida/gavel runt kåken, har precis röjt upp de värsta med ormbunkar buskar etc så kvar är bara denna hemska syn.
Vad skall man hitta på för att få de snyggt tycker ni?
 
  • Grusad uppfart bredvid tegelhus med buskar och ett trädgårdsland framför husväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oskött framsida av hus med grus, sporadisk växtlighet och en mur mot gatan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Hej, gissar att den marken inte direkt är något som används eller? Så du vill mest ha något som ser prydligt ut va?
 
L Lärospånet skrev:
Hej, gissar att den marken inte direkt är något som används eller? Så du vill mest ha något som ser prydligt ut va?
Ja precis min trädgård är på baksidan så skall bara se snyggt och prydligt ut som du sa :)
 
L
Och så gissar jag att du vill ha det lättskött? Helt enkelt så lite jobb som möjligt?

Jag funderar lite på för-och-nackdelar med olika saker. Det ser ju lite kalt ut nu, men skaffar du buskar eller till och med något träd så måste du börja hålla efter dom sen. Inte för nära husgrunden så du får problem med rötter, inte för nära vägen så du måste klippa och trimma utskjutande grenar. Å ena sidan ger träd och buskar insynsskydd och det kan bli rätt snyggt. Å andra sidan får du mindre koll ut och mer jobb. Hur känner du inför det rent spontant?

Vilket växtzon är detta förresten?
 
L Lärospånet skrev:
Och så gissar jag att du vill ha det lättskött? Helt enkelt så lite jobb som möjligt?

Jag funderar lite på för-och-nackdelar med olika saker. Det ser ju lite kalt ut nu, men skaffar du buskar eller till och med något träd så måste du börja hålla efter dom sen. Inte för nära husgrunden så du får problem med rötter, inte för nära vägen så du måste klippa och trimma utskjutande grenar. Å ena sidan ger träd och buskar insynsskydd och det kan bli rätt snyggt. Å andra sidan får du mindre koll ut och mer jobb. Hur känner du inför det rent spontant?

Vilket växtzon är detta förresten?
Ligger mittemellan zon 3 och 4 vill ha de så lättskött som möjligt minimalt med vegetation och så lite trädgårdsarbete som möjligt har så de räcker med trädgårdsarbete på andra sidan huset
 
L
Du kan inte bara så gräs och låta en robotklippare sköta resten?

Alternativt sätta en enkel marktäckande och inte behöva tänka nåt mer på det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Du kan inte bara så gräs och låta en robotklippare sköta resten?

Alternativt sätta en enkel marktäckande och inte behöva tänka nåt mer på det.
Du tänker marktäckande duk och sen på med ny sten ? Ja gräsmatta rakt av vore ju smidigt i och för sig
 
L Lärospånet skrev:
Som här under punkt 6:
[länk]
Tackar detta ska jag kika närmare på!:)
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.