3 494 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Skruvstöd från Tyskland?
Hej,
Jag tänkte köpa ett skruvstäd och vad jag förstår har de generellt lite bättre pris i Tyskland. Tanken är att det ska vara ett 100-130 skruvstäd av något välkänt märke som Peddinghaus Matador eller Vice Heuer.
Lyckades hitta ett beg. Matador för 1800 kr men 150x200 mm känns lite väl stort för min lilla snickerboa, risken är att det bara blir klumpigt att använda.
Jag har dock lite svårt att hitta bra återförsäljare i Tyskland, kanske delvis för att jag inte kan tyska, Någon som kan tipsa om bra återförsäljare?
Jag tänkte köpa ett skruvstäd och vad jag förstår har de generellt lite bättre pris i Tyskland. Tanken är att det ska vara ett 100-130 skruvstäd av något välkänt märke som Peddinghaus Matador eller Vice Heuer.
Lyckades hitta ett beg. Matador för 1800 kr men 150x200 mm känns lite väl stort för min lilla snickerboa, risken är att det bara blir klumpigt att använda.
Jag har dock lite svårt att hitta bra återförsäljare i Tyskland, kanske delvis för att jag inte kan tyska, Någon som kan tipsa om bra återförsäljare?
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Det här är bästa skruvstycket!
HEUER skruvstycke - Brockhaus Heuer - schraubstock.de
Finns i olika storlekar, beställ på nätet.
Lycka till.
/W
HEUER skruvstycke - Brockhaus Heuer - schraubstock.de
Finns i olika storlekar, beställ på nätet.
Lycka till.
/W
Ja enligt detta test klarar det sig väldigt bra :Workingclasshero skrev:
Men har du förslag på var man bör köpa ett sådant? Finns det billigare i Tyskland eller är det Svenska butiker som gäller?
Av den här säljaren på tyska Ebay köpte jag min Matador 140. Dom har en webshop också, men det var bättre pris på ebay och jag slapp den svenska momsen via den kanalen.
MATADOR RIDGID Parallel-Schraubstock 140 mm Lackierung bl | eBay
Edit: Dom hade Matador 120 också, 140€ + 11€ frakt.
MATADOR RIDGID Parallel-Schraubstock 120 mm Lackierung bl | eBay
MATADOR RIDGID Parallel-Schraubstock 140 mm Lackierung bl | eBay
Edit: Dom hade Matador 120 också, 140€ + 11€ frakt.
MATADOR RIDGID Parallel-Schraubstock 120 mm Lackierung bl | eBay
Klicka här för att svara