I
Hej,

Jag tänkte köpa ett skruvstäd och vad jag förstår har de generellt lite bättre pris i Tyskland. Tanken är att det ska vara ett 100-130 skruvstäd av något välkänt märke som Peddinghaus Matador eller Vice Heuer.

Lyckades hitta ett beg. Matador för 1800 kr men 150x200 mm känns lite väl stort för min lilla snickerboa, risken är att det bara blir klumpigt att använda.

Jag har dock lite svårt att hitta bra återförsäljare i Tyskland, kanske delvis för att jag inte kan tyska, Någon som kan tipsa om bra återförsäljare?

I
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det här är bästa skruvstycket!
HEUER skruvstycke - Brockhaus Heuer - schraubstock.de
Finns i olika storlekar, beställ på nätet.

Lycka till.

/W
Ja enligt detta test klarar det sig väldigt bra :

Men har du förslag på var man bör köpa ett sådant? Finns det billigare i Tyskland eller är det Svenska butiker som gäller?

Köpte mitt Heuer 140mm från Amazon.de för 1.5 år sedan, var bäst pris där då. Nu finns ju Amazon.se också, bara kolla runt. :)

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Heuer är nog rätt bra, men mina käftar var inte helt parallella

I
Hur ser ni på skruvstöd som kan roteras? Vad jag förstår så är detta oftast den del som failar när skruvstödet utsätts för hårdare tag.

I Ironside skrev:
Hur ser ni på skruvstöd som kan roteras? Vad jag förstår så är detta oftast den del som failar när skruvstödet utsätts för hårdare tag.
Korrekt. Så är det på mitt Heuer. Men jag tar inte i så hårt särskilt ofta.

• Gilla
Ironside
  • Laddar…
P
Ska man bryta hårt i sidled är det sällan låsningen håller fast städet,har själv plockat bort vridplattan på mitt,otroligt irriterande annars:)

K
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.