10 995 läst ·
30 svar
11k läst
30 svar
Skruvdragare Milwaukee C12DD

Här syns det!
Milwaukee har ju ett enormt utbud av maskiner i M12 serien.
http://www.milwaukeetool.com/tools/cordless-tools/m12-cordless-system
Redigerat:
Jo men inte lattilgangligt i Europa.skalman1 skrev:
Sag haromdagen ett fantastiskt utbud av en kinesisk tillverkare.... men det hjalper lixom inte.
Hade jag bott i USA hade jag inte tvekat, detsamma galler Kina.
Men vem vet, vi kanske har allt har om nagra manader...
Det mesta finns ju i UK via eBay.
Väldigt läckra maskiner!
Jag vet inte om det är jag som har ovanlig små händer kanske (storlek 9 på handskar) men jag har tröttnat på det knubbiga greppet på dessa maskiner med inbyggt batteri.
Har jobbat med innertak och väggar nu i helgen och trots att den stora dragarn är 0,6kg tyngre så har jag använt den istället.....
Väldigt läckra maskiner!
Jag vet inte om det är jag som har ovanlig små händer kanske (storlek 9 på handskar) men jag har tröttnat på det knubbiga greppet på dessa maskiner med inbyggt batteri.
Har jobbat med innertak och väggar nu i helgen och trots att den stora dragarn är 0,6kg tyngre så har jag använt den istället.....
Visst ar dom lackrad^_^b Jag gillar aven min Milwaukee tigersag superskarpt.skalman1 skrev:Det mesta finns ju i UK via eBay.
Väldigt läckra maskiner!
Jag vet inte om det är jag som har ovanlig små händer kanske (storlek 9 på handskar) men jag har tröttnat på det knubbiga greppet på dessa maskiner med inbyggt batteri.
Har jobbat med innertak och väggar nu i helgen och trots att den stora dragarn är 0,6kg tyngre så har jag använt den istället.....
Men 9 traffar om man soker M12 Ebay Europa ar inte direkt imponerande.q(;^
(om jag soker pa Bosch 10,8V sa far jag 380 traffar, Makita 130 osv....)
Storlek 9 ar kanske inte jattelikt men heller inte smatt. Har du testat o gasa med langfingret istallet?
Jag sökte på Milwaukee och valde kategorin elverktyg i UK och då finns det minst ett exemplar av varje verktyg.
Men som sagt så dyker dom nog upp i sverige snart, borde göra iaf.
Ja på fjuttdragarna så måste man ju gasa med långfingret, men jag tycker att handtagen är för grova.
Om man har större händer så funkar dom säkert perfekt, men jag har gått tillbaka till 14,4v.
Nåja, nu har jag dragit den här tråden lite väl OT tror jag...
Men som sagt så dyker dom nog upp i sverige snart, borde göra iaf.
Ja på fjuttdragarna så måste man ju gasa med långfingret, men jag tycker att handtagen är för grova.
Om man har större händer så funkar dom säkert perfekt, men jag har gått tillbaka till 14,4v.
Nåja, nu har jag dragit den här tråden lite väl OT tror jag...
Vet inte i vilken värld du trampar runt i, men nog vill jag påstå att Milwaukee är nog så etablerade här i Sverige. Vad saknar du som de andra har...Nimajneb skrev:Om det galler ev garantisaker sa vette tusan om en "enmanskonsultfirma" med 10 artiklar i sortimentet som Deltapro ar helt enkelt. Milwaukee ar inte helt etablerade i Sverige utan koncernen valjer att pusha AEG i Europa for dessa typer av produkter, darfor kan det vara svart att hitta riktigt bra priser.
Du bor aven kolla upp laddartyp o antalet batterier.
Maskinen ar sakert jattebra och har samma batterier som AEG vilket gor att du kan bygga vidare med AEG maskiner till den batteriserien (10.8V). Bosch, DeWalt o Makita har dock storre utbud.
Vill du gora en rivstart sa rader jag att titta pa Bosch Monsterpaket som kostar under 3k i Tyskland. Finns heta tradar runt denna.
http://www.milwaukee-epaper.com/ePaper/Milwaukee/SE/CAT/web/flipviewerxpress.html
Milwaukee har tidigare varit obetydliga i Sverige, men jag tycker man ser mer och mer i butiker med en snabb tillväxt (mälardalen). De äldre dragarna var identiska (batterier och allt) men de nya är inte det.
Jag skulle nog ha beställt ett M12 kit från USA och väntat in marknaden i Sverige, för det verkar vara bra grejjer.
Jag skulle nog ha beställt ett M12 kit från USA och väntat in marknaden i Sverige, för det verkar vara bra grejjer.
Jag trampar runt i verkligheten, exakt som skalman1 skriver.......JPM skrev:
Jag vill inte pasta att Milwaukee varit obetydliga... dom ar i mitt tycke varldsbast pa Tigersagar i Sverige. Daremot ar det synnerligen svart att hitta 12M serien jamfort med dom andra drakarna.
Vidare maste jag saga att AEG/Milwaukee/Ryobi har en synnerligen klumpig varumarkesstrategi.
<------------------------- Nu du Nimajneb, litet handtag? Check! 
Angående Milwaukee, AEG och Ryobi så känns det som att dom ligger för nära varandra.
Ryobi borde vara billigare än vad dom är och Milwaukee borde skilja ut sig mer mot andra billigare märken tycker jag.
AEG verkar ha börjat sträva mer mot att vara ett proffsmärke nu senaste året.
Japp jag har mycket åsikter om det mesta.
Angående Milwaukee, AEG och Ryobi så känns det som att dom ligger för nära varandra.
Ryobi borde vara billigare än vad dom är och Milwaukee borde skilja ut sig mer mot andra billigare märken tycker jag.
AEG verkar ha börjat sträva mer mot att vara ett proffsmärke nu senaste året.
Japp jag har mycket åsikter om det mesta.
TOOLS i t.ex. Örebro har ett stort sortiment av Milwaukee-maskiner. Har själv köpt en C12DD och fullkomligt älskar den!!! Innan denna ägde jag nån billig 21,6V-maskin från Biltema el. likn. och det är en brutal skillnad att jobba med Milwaukeen tycker jag! 
Dubbla Lithiumbatterier, snabbladdare (30 min) och inbyggd batteriindikator är saker som jag verkligen diggar. Maskinen är liten och smidig, men känns väldigt rejäl och gedigen och har en skön tyngd. Bättre än Hitachis och Bosch's yrkesmaskiner tycker jag.
Premiärjobbet för min maskin var när jag skruvade ihop gjutformen till en yttertrappa, och det gick strålande!
Kan varmt rekommendera denna!
Dubbla Lithiumbatterier, snabbladdare (30 min) och inbyggd batteriindikator är saker som jag verkligen diggar. Maskinen är liten och smidig, men känns väldigt rejäl och gedigen och har en skön tyngd. Bättre än Hitachis och Bosch's yrkesmaskiner tycker jag.
Premiärjobbet för min maskin var när jag skruvade ihop gjutformen till en yttertrappa, och det gick strålande!
Kan varmt rekommendera denna!
knicklas skrev:
Håller med föregående talare, har både denna och Hitachis motsvarande och Milwaukee orkar mer, känns mer gedigen. Skruvade i sommars upp ett plåt tak på 600m2 med denna och den funkade klockrent.