Norrlandshus har fattat galoppen..... ;D
Trevligt med ännu en Festotorsk ;)

Byte #1 är utfört.

Nu funkar hastighetsregleringen. Jag måste erkänna att det är en trevlig maskin så länge den är hel - funkar absolut som backup maskin.

norrlandshus_sthlm skrev:
när festo:n sackar sätter jag i batteriet i laddaren, hämtar en bira, korkar upp och precis då ;D har batteriet laddat klart och jag skruvar 6000 skruv till
Du måste dricka väldigt långsamt och skruva korta skruvar..... ;) ;) ;)

roli skrev:
Du måste dricka väldigt långsamt och skruva korta skruvar..... ;) ;) ;)
Äsch, han skrev väl detta strax innan batteriet var färdigladdat. En fulltankad hantverkare är inte att lita på.... ;D

by the way... vad ska du med en backup-maskin till, vill du inte nöta på boschen, eller håller den månne inte måttet??

pappskallen skrev:
by the way... vad ska du med en backup-maskin till, vill du inte nöta på boschen, eller håller den månne inte måttet??
Vi är ofta två som snickrar och farsans maskin har just gett upp (en B&D förstås). Dessutom har jag bara ett batteri till Boschen och det behöver ibland laddas - då vill jag kunna skruva vidare.

Fick just reklambladet från silvan.......

GRÖN Bosch (ja ja jag vet) PSR 12 VE-2 999:- inkl 2 batterier, låter som ett bra pris för mig.....

(ok du skulle ha en billig andradragare men för en femhundring till får du en kompis för åtminstone 5-7 år framöver vid normalt arbete) ;) ;)

Eftersom det är 3 års garanti kommer Fermis hålla minst så länge...:) Det räcker....

Bosch... tunga, klumpiga och dåligt balanserade.. Näää, Festool eller Panasonic, helt annan klass!! Köp en riktig maskin och låna ut Boschen till grannen..

BuDDHa skrev:
Köp en riktig maskin och låna ut Boschen till grannen..
::) Väck ej den Bosch som sover. ::) ;D

Immobil skrev:
::) Väck ej den Bosch som sover. ::) ;D
Den dagen jag kan köpa en Festo för 1500spänn (som man säljer blå bosch med två batt för) ska jag köpa en Festo.

Min Fermis tuffar iaf på som andramaskin. Den gör fortfarande ett bra jobb. Snurrar lite för långsamt för borrande men det är ok på maskin #2.

Bob_the_builder
MathiasS skrev:
...för 1500spänn (som man säljer blå bosch med två batt för)...
Var gör man det? Bob letar schysst skruvdragare...

Bob_the_builder skrev:
Var gör man det? Bob letar schysst skruvdragare...
K-rauta tror jag. Byggole. Woody.

fast det kanske var 1695?

kvaliten på Bosch har aldrig ifrågasatts.. Jag fattar bara inte hur dom tänkt på konstruktions avdelningen, den e ju så jädrans felbyggd..

BuDDHa skrev:
kvaliten på Bosch har aldrig ifrågasatts.. Jag fattar bara inte hur dom tänkt på konstruktions avdelningen, den e ju så jädrans felbyggd..
Detta handlar inte om kvalitet eller form. Bara pengar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.