Inte använt så mycket och jag har väll alltid tyckt att den varit lite seg mellan skruvarna men nu börjar det bli lite väl segt.

Efter man dragit en skruv tjänar jag tid på att dra tillbaka den fjädrade delen manuellt istället för att den ska hoppa tillbaka vilket tar typ 5sek eller nått....

Är det något man kan byta här tro eller pilla med själv? Ser att det finns "Automatdelar" för 1500kr men det är ja ju inte så sugen på att betala bara för att fjädern är lite seg..

Automatare behöver ganska mycket kärlek för att fungera 100. Hel och ren. Smord på rätt ställen med rätt smörjmedel. Rätt band och rätt bits. Tyvärr är Makita ganska svåra att hålla igång. På jobbet ligger de på hyllan som reservdragare....

ajdå... några konkreta tips på vad som är rätt ställen och rätt smörjmedel :)

blås den ren och sen silikonspray, låt torka

t

• Gilla
Arne999
  • Laddar…
Tvätta rent med tvål å vatten. Kolla efter slitage. "Smörj" gärna med grafitpulver. Silikon funkar också bra men smuts fastnar gärna om det blir för mycket.

Ta av nosen och känn efter var den kärvar. Jag hade problem med att den svarta plastbiten som täcker fjädern på ovansidan kärvade. Nu kör jag utan den och kärvandet har upphört

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.